Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
BIP - Gmina Kostomłoty
Bip - Strona główna

Urząd Gminy

Konsultacje społeczne

Organy

Prawo lokalne

Podatki i opłaty »

Uchwały Rady »

Zarządzenia Wójta »

Budżet »

Sprawozdania finansowe

Zamówienia publiczne »

Archiwum przetargi »

Plan postępowań o udzielenie zamówień

Organizacje pozarządowe »

Wolne stanowisko pracy

Opinie RIO/KONTROLE

Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Kostomłoty

Plany miejscowe

Dziennik Ustaw

Monitor Polski

Dziennik Urzędowy WD

Ewidencja działalności gospodarczej

Akty prawa miejscowego

Rejestr działalności regulowanej - odbiór odpadów

Działalność lobbingowa

Petycje

Opieka nad dziećmi do lat 3

Dostępność

Koordynator ds. dostępności

RADA SENIORÓW

Ochrona danych osobowych

Cyberbezpieczeństwo

Efektywność energetyczna Gminy

Standardy Ochrony Małoletnich

Rejestr Instytucji Kultury

walidacja css walidacja html

Podatki i opłaty: Podatki i opłaty w roku 2019

 

 Od 1 Lipca 2019 obowiązują nowe druki deklaracji - link

1. PODATEK LEŚNY  MONITOR POLSKI /M.P. poz.1005

Stawka w 2019 roku: 42,2356 zł. od 1 ha

191,98 x 0,220=42,2356

 

 

2. PODATEK ROLNY MONITOR POLSKI /M.P. 2018,1004

 

Ogłasza się, że średnia cena skupu żyta z okres 11 kwartałów poprzedzających kwartał

poprzedzający rok podatkowy 2019 wyniosła 54,36 za 1 dt.

Stawka 1 liczona z hektarów przeliczeniowych: 54,36 zł x 2.5 q = 135,90 zł.

Stawka 2 liczona z hektara fizycznego: 54,36 zł. x 5q= 271,80 zł.

 

3. OPŁATA ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI 

 

Stawki opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi od nieruchomości zamieszkałych od 1 stycznia 2019 roku nie ulegają zmianie i wynoszą:

  • 12 zł miesięcznie za osobę – jeżeli odpady będą zbierane w sposób selektywny.
  • 21 zł miesięcznie za osobę – jeżeli odpady będą zbierane w sposób nieselektywny

Miesięczna opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi od właścicieli nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy stanowić będzie iloczyn sumy mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość oraz określonej stawkiOpłata naliczana będzie na podstawie złożonej i dostarczonej do Urzędu Gminy przez właściciela nieruchomości deklaracji.

W przypadku nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne wysokość stawki za pojemnik na odpady zmieszane zależeć będzie od wielkości oraz sposobu zbierania odpadów i zgodnie z podjętą uchwałą nr XLI/254/17 Rady Gminy Kostomłoty z dnia 12 września 2017 r. w sparwie wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty, i wynoszą:

1) w przypadku, gdy odpady są zbierane i odbierane w sposób selektywny:

 - za pojemnik o pojemności 120 l. - 35,00 zł

 - za pojemnik  o pojemności 240 l. - 70,00 zł

 - za pojemnik o pojemności 1100 l. - 220,00 zł

 2) w przypadku, gdy odpady są zbierane i odbierane w sposób nieselektywny:

 - za pojemnik o pojemności 120 l. - 60,00 zł

 - za pojemnik o pojemności 240 l. - 120,00 zł

 - za pojemnik o pojemności 1100 l. - 300,00 zł

Ilość pojemników na odpady oraz ich pojemność przyjęta będzie na podstawie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne.

 

4. OPŁATA WODA I ŚCIEKI

  

UCHWAŁA NR XLIV/276/17 RADY GMINY KOSTOMŁOTY
z dnia 28 listopada 2017 r.
w sprawie zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków na rok 2018
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz.U. z 2017 r. poz. 1875), art. 24 ust. 1, ust. 5 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 328 z późn. zm.), §5 Rozporządzenia Ministra Budownictwa z dnia 28 czerwca 2006 r. w sprawie określania taryf, wzoru wniosku o zatwierdzenie taryf oraz warunków rozliczeń za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1701 ) oraz art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tj. Dz. U. z 2017 r., poz.1221 z późn. zm.) Rada Gminy Kostomłoty uchwala, co następuje:
§ 1. Zatwierdza się taryfę opłat za wodę:
1) dla wszystkich odbiorców cena za 1 m³ wody 4,60 zł + 8% VAT,
2) miesięczna stawka opłaty abonamentowej dla odbiorców za utrzymanie w gotowości do świadczenia usług urządzeń wodociągowych :
a) przy korzystaniu z wodomierza o średnicy do DN 25 włącznie lub rozliczanych wg przepisów dotyczących przeciętnych norm zużycia wody w kwocie : 3,42 zł + 8% VAT,
b) przy korzystaniu z wodomierza o średnicy powyżej DN 25 w kwocie: 5,66 zł + 8% VAT.
§ 2. Zatwierdza się taryfę opłat za 1 m³ ścieków:
1) dla gospodarstw domowych: 5,79 zł + 8% VAT,
2) dla pozostałych: 5,79 zł + 8% VAT.
§ 3. Okres obowiązywania nowych taryf ustala się od dnia 1 stycznia 2018 r. do dnia 31 grudnia 2018 r.
§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2018 r.

 

OD 1 CZERWCA 2019 OBOWIĄZUJĄ NOWE STAWKI OPŁATY ZA WODĘ I ŚCIEKI

WODA: 5,45 zł. brutto za m3

ŚCIEKI: 6,91 zł. brutto za m3

OPŁATA ABONAMENTOWA: 4,01 zł/ miesiąc

 

PRZEWODNICZĄCY RADY GMINY MARIUSZ ŻAŁOBNIAK

 

  

5. PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI

UCHWAŁA NR LV/363/18

RADY GMINY KOSTOMŁOTY

z dnia 30 października 2018 r.

w sprawie podatku od nieruchomości

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj.

Dz. U. z 2018 r., poz. 994 ze zm.) i art. 5 ust. 1 w związku z art. 20, art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 12 stycznia

1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych ( Dz. U. z 2018 r., poz.1445) Rada Gminy Kostomłoty uchwala, co

następuje:

§ 1. 1. Określa się wysokość stawek podatku od nieruchomości na terenie gminy Kostomłoty:

1) od budynków lub ich części:

a) mieszkalnych - 0,77 zł od 1 m² powierzchni użytkowej,

b) związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków mieszkalnych lub ich części

zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej – 23,03 zł od 1 m² powierzchni użytkowej,

c) zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem

siewnym - 10,74 zł od 1 m² powierzchni użytkowej,

d) związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych w rozumieniu przepisów o działalności leczniczej,

zajętych przez podmioty udzielające tych świadczeń - 4,74 zł od 1 m² powierzchni użytkowej,

e) pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego

przez organizacje pożytku publicznego – 7,81 zł od 1 m² powierzchni użytkowej, dla powierzchni

nie przekazanych przy przekazaniu gospodarstwa rolnego w zamian za rentę lub emeryturę i które nie są

zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej - 3,28 zł od 1 m² powierzchni użytkowej;

2) od budowli - 2% ich wartości określonej na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 3 i ust. 3 - 7 ustawy o podatkach

i opłatach lokalnych;

3) od gruntów:

a) związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, bez względu na sposób zakwalifikowania

w ewidencji gruntów i budynków - 0,89 zł od 1 m² powierzchni,

b) pod wodami powierzchniowymi stojącymi lub wodami powierzchniowymi płynącymi jezior

i zbiorników sztucznych - 4,61 zł od 1 ha powierzchni,

c) pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego

przez organizacje pożytku publicznego - 0,47 zł od 1 m² powierzchni.

d) niezabudowanych objętych obszarem rewitalizacji, o którym mowa w ustawie z dnia 9 października

2015 r. o rewitalizacji (Dz. U. poz. 1777), i położonych na terenach, dla których miejscowy plan

zagospodarowania przestrzennego przewiduje przeznaczenie pod zabudowę mieszkaniową, usługową

albo zabudowę o przeznaczeniu mieszanym obejmującym wyłącznie te rodzaje zabudowy, jeżeli od dnia

wejścia w życie tego planu w odniesieniu do tych gruntów upłynął okres 4 lat, a w tym czasie

nie zakończono budowy zgodnie z przepisami prawa budowlanego – 2,80 zł. od 1 m² powierzchni.”.

2. Zwalnia się z podatku od nieruchomości, poza nieruchomościami wymienionymi w art. 7 ust. 1 ustawy

o podatkach i opłatach lokalnych:

1) nieruchomości lub ich części zajęte na potrzeby prowadzenia działalności w zakresie pomocy społecznej,

oświaty, wychowania, kultury, kultury fizycznej i sportu, z wyjątkiem wykorzystywanych do prowadzenia

działalności gospodarczej;

2) grunty, budynki lub ich części, budowle lub ich części, służące zbiorowemu zaopatrzeniu w wodę oraz

zbiorowemu odprowadzaniu i o oczyszczaniu ścieków;

3) grunty zajęte pod cmentarze;

4) remizy strażackie.

 § 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kostomłoty.

§ 3. Traci moc uchwała nr XLIII/268/17 Rady Gminy Kostomłoty z dnia 30 października 2017r. w sprawie

podatku od nieruchomości.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym

Województwa Dolnośląskiego, nie wcześniej jednak niż z dniem 1 stycznia 2019 roku.

 

 Od 1 Lipca 2019 obowiązują nowe druki deklaracji - link

 

 6. OPŁATA TARGOWA

 

UCHWAŁA NR XXIX/184/16

RADY GMINY KOSTOMŁOTY

z dnia 24 listopada 2016 r.

w sprawie opłaty targowej

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z

2016 r., poz. 446) i art. 15, art. 19 pkt. 1 lit. a , art. 19 pkt. 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach

i opłatach lokalnych (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 716)Rada Gminy Kostomłoty uchwala, co następuje:

§ 1. 1. Wprowadza się dzienną opłatę targową, w zależności od zajmowanej powierzchni handlowej,

w wysokości:

1) do 1 m² – 12,00 zł ,

2) powyżej 1m² - do 5m² - 29,00 zł,

3) powyżej 5 m² do 10 m² – 32,00 zł,

4) powyżej 10 m² do 15 m² – 37,00 zł,

5) powyżej 15 m² do 20 m² – 43,00 zł,

6) powyżej 20 m² – 40,00 zł plus 7,00 zł za każdy m² ponad 20 m², jednak nie więcej niż 750,00 zł dziennie.

2. Zarządza się pobór opłaty w drodze inkasa.

3. Do poboru należności upoważnia się Panią Danutę Pawlak.

4. Wysokość wynagrodzenia ustala się na 10% zebranej kwoty.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 3. Traci moc Uchwała nr XV/72/15 Rady Gminy Kostomłoty z dnia 30 października 2015 roku w sprawie

opłaty targowej.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym

Województwa Dolnośląskiego, nie wcześniej jednak niż z dniem 1 stycznia 2017 roku.

PRZEWODNICZĄCY

RADY GMINY

MARIUSZ ŻAŁOBNIAK

 

 

 

 7. OPŁATA ZA OPRÓŻNIANIE ZBIORNIKÓW BEZDOPŁYWOWYCH

UCHWAŁA NR XVI/79/15

RADY GMINY KOSTOMŁOTY

z dnia 24 listopada 2015 r.

w sprawie określenia górnej stawki opłaty za usługę usuwania z nieruchomości

nieczystości ciekłych

Na podstawie art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i

porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2013 r. , poz. 1399 z późn. zm. )Rada Gminy Kostomłoty

uchwala, co następuje:

§ 1.

Ustala się górną stawkę opłaty ponoszonej przez właścicieli nieruchomości za usługę

opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na 18,00 zł + 8%

VAT za 1 m³.

§ 2.

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 3.

Traci moc uchwała Nr LIII/315/14 Rady Gminy Kostomłoty z dnia 28 października 2014 r.

w sprawie określenia górnej stawki opłaty za usługę usuwania z nieruchomości nieczystości

ciekłych.

§ 4.

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym

Województwa Dolnośląskiego, nie wcześniej jednak niż z dniem 1 stycznia 2016 r.

 

  

 8. PODATEK OD ŚRODKÓW TRANSPORTU

UCHWAŁA NR XV/71/15
RADY GMINY KOSTOMŁOTY
z dnia 30 października 2015 r.
w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj.
Dz. U. z 2015r.poz.1515 ), art. 10 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach
lokalnych (tj.Dz. U. z 2014 r., poz. 849 z późn. zm.), Rada Gminy Kostomłoty uchwala, co następuje:
§ 1.
1. Określa się wysokość rocznych stawek podatku od środków transportowych:
1) od samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu:
a) powyżej 3,5 tony do 5,5 tony włącznie – 280,00 zł
b) powyżej 5,5 ton do 9 ton włącznie – 624,00 zł
c) powyżej 9 ton a poniżej 12 ton – 875,00 zł
2) od samochodu ciężarowego z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za
równoważne
o dopuszczalnej masie całkowitej:
a) równej lub wyższej niż 12 ton, a mniejszej niż 18 ton:
‐ o liczbie osi – dwie 541,00 zł
‐ o liczbie osi – trzy 252,00 zł
‐ o liczbie osi – cztery i więcej 644,00 zł
b) równej lub wyższej niż 18 ton, a mniejszej niż 26 ton:
‐ o liczbie osi – dwie 541,00 zł
‐ o liczbie osi – trzy 992,00 zł
‐ o liczbie osi – cztery i więcej 653,00 zł
c) równej lub wyższej niż 26 ton, a mniejszej niż 29 ton:
‐ o liczbie osi – dwie 541,00 zł
‐ o liczbie osi – trzy 992,00 zł
‐ o liczbie osi – cztery i więcej 1 019,00 zł
d) równej lub wyższej niż 29 ton:
‐ o liczbie osi – dwie 541,00 zł
‐ o liczbie osi – trzy 992,00 zł
‐ o liczbie osi – cztery i więcej 1 618,00 zł
3) od samochodu ciężarowego z innym systemem zawieszenia osi jezdnych o dopuszczalnej masie
całkowitej:
a) równej lub wyższej niż 12 ton, a mniejszej niż 18 ton:
‐ o liczbie osi – dwie 1 225,00 zł
‐ o liczbie osi – trzy 504,00 zł
‐ o liczbie osi – cztery i więcej 653,00 zł
b) równej lub wyższej niż 18 ton, a mniejszej niż 26 ton:
‐ o liczbie osi – dwie 1 225,00 zł
‐ o liczbie osi – trzy 1 542,00 zł
‐ o liczbie osi – cztery i więcej 1 019,00 zł
c) równej lub wyższej niż 26 ton, a mniejszej niż 29 ton:
‐ o liczbie osi – dwie 1 225,00 zł
‐ o liczbie osi – trzy 1 542,00 zł
‐ o liczbie osi – cztery i więcej 1 618,00 zł
d) równej lub wyższej niż 29 ton:
‐ o liczbie osi – dwie 1 225,00 zł
‐ o liczbie osi – trzy 1 542,00 zł
‐ o liczbie osi – cztery i więcej 2 399,00 zł
4) od ciągnika siodłowego i balastowego przystosowanego do używania łącznie z naczepą lub
przyczepą
o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów:
a) od 3,5 tony i poniżej 5,5 ton 890,00 zł
b) od 5,5 tony i poniżej 9 ton 890,00 zł
c) od 9 ton i poniżej 12 ton 890,00 zł
5) od ciągnika siodłowego i balastowego przystosowanego do używania łącznie z naczepą lub
przyczepą,
z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne, o dopuszczalnej masie
całkowitej zespołu pojazdów:
a) równej lub wyższej niż 12 ton i mniejszej niż 18 ton:
‐ o liczbie osi – dwie 548,00 zł
‐ o liczbie osi – trzy i więcej 1 219,00 zł
b) równej lub wyższej niż 18 ton mniejszej niż 36 ton włącznie:
‐ o liczbie osi – dwie 1 382,00 zł
‐ o liczbie osi – trzy i więcej 1 219,00 zł
c) równej lub wyższej niż 36 ton mniej niż 39 ton włącznie:
‐ o liczbie osi – dwie 1 382,00 zł
‐ o liczbie osi – trzy i więcej 1 219,00 zł
c) powyżej 39 ton:
‐ o liczbie osi – dwie 1 382,00 zł
‐ o liczbie osi – trzy i więcej 1 685,00 zł
6) od ciągnika siodłowego i balastowego przystosowanego do używania łącznie z naczepą lub
przyczepą, z innym
systemem zawieszenia osi jezdnych, o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów:
a) równej lub wyższej niż 12 ton i mniejszej niż 18 ton:
‐ o liczbie osi – dwie 899,00 zł
‐ o liczbie osi – trzy i więcej 1 685,00 zł
b) równej lub wyższej niż 18 ton, a mniejszej niż 31 ton:
‐ o liczbie osi – dwie 899,00 zł
‐ o liczbie osi – trzy i więcej 1 685,00 zł
c) równej lub wyższej niż 31 ton, do 36 ton włącznie:
‐ o liczbie osi – dwie 1 895,00 zł
‐ o liczbie osi – trzy i więcej 1 685,00 zł
d) powyżej 36 ton, a mniejszej niż 40 ton:
‐ o liczbie osi – dwie 1 895,00 zł
‐ o liczbie osi – trzy i więcej 1 685,00 zł
e) równej lub wyższej niż 40 ton:
‐ o liczbie osi – dwie 1 895,00 zł
‐ o liczbie osi – trzy i więcej 2 493,00 zł
7) od przyczepy lub naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę
całkowitą od
7 ton i poniżej 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez
podatnika
podatku rolnego: od 7 ton i poniżej 12 ton – 630,00 zł
8) od przyczepy lub naczepy z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za
równoważne, które
łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą równą lub wyższą niż 12 ton,
z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku
rolnego:
a) równej lub wyższej niż 12 ton i mniejszej niż 18 ton:
‐ o liczbie osi – jedna 174,00
‐ o liczbie osi – dwie 600,00
‐ o liczbie osi – trzy 662,00
b) równej lub wyższej niż 18 ton do 36 ton włącznie:
‐ o liczbie osi – jedna 313,00
‐ o liczbie osi – dwie 832,00
‐ o liczbie osi – trzy 662,00
c) powyżej 36 ton:
‐ o liczbie osi – jedna 313,00
‐ o liczbie osi – dwie 1 124,00
‐ o liczbie osi – trzy 922,00
9) od przyczepy lub naczepy z innym systemem zawieszenia osi jezdnych, które łącznie z pojazdem
silnikowym
posiadają dopuszczalną masę całkowitą równą lub wyższą niż 12 ton, z wyjątkiem związanych
wyłącznie
z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego:
a) równej lub wyższej niż 12 ton i mniejszej niż 18 ton:
‐ o liczbie osi – jedna 313,00
‐ o liczbie osi – dwie 832,00
‐ o liczbie osi – trzy 922,00
b) równej lub wyższej niż 18 ton, do 36 ton włącznie:
‐ o liczbie osi – jedna 549,00
‐ o liczbie osi – dwie 1 263,00
‐ o liczbie osi – trzy 922,00
c) powyżej 36 ton:
‐ o liczbie osi – jedna 549,00
‐ o liczbie osi – dwie 1 663,00
‐ o liczbie osi – trzy 1 253,00
10) od autobusu, w zależności od liczby miejsc do siedzenia poza miejscem kierowcy:
a) mniejszej niż 22 miejsc ‐ 670,00
b) równej lub wyższej niż 22 miejsc ‐ 1 350,00
§ 2.
Traci moc uchwała Rady Gminy Kostomłoty nr LIII/312/14 z dnia 28 października 2014 roku w sprawie
określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na rok 2015.
§ 3.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 4.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym

 

 


   

wstecz