Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
BIP - Gmina Kostomłoty
Bip - Strona główna

Urząd Gminy

Konsultacje społeczne

Organy

Prawo lokalne

Podatki i opłaty »

Uchwały Rady »

Zarządzenia Wójta »

Budżet »

Sprawozdania finansowe

Zamówienia publiczne »

Archiwum przetargi »

Plan postępowań o udzielenie zamówień

Organizacje pozarządowe »

Wolne stanowisko pracy

Opinie RIO/KONTROLE

Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Kostomłoty

Plany miejscowe

Dziennik Ustaw

Monitor Polski

Dziennik Urzędowy WD

Ewidencja działalności gospodarczej

Akty prawa miejscowego

Rejestr działalności regulowanej - odbiór odpadów

Działalność lobbingowa

Petycje

Opieka nad dziećmi do lat 3

Dostępność

Koordynator ds. dostępności

RADA SENIORÓW

Ochrona danych osobowych

Cyberbezpieczeństwo

Efektywność energetyczna Gminy

Standardy Ochrony Małoletnich

Rejestr Instytucji Kultury

walidacja css walidacja html
Strona główna » Uchwały Rady Gminy 2008 rok » UCHWAŁA NR XXIII/103/08

Uchwały Rady Gminy 2008 rok: UCHWAŁA NR XXIII/103/08

CHWAŁA NR XXIII/103/08
Rady Gminy Kostomłoty
z dnia 24 czerwca 2008 roku

w sprawie przyjęcia statutu Związku Gmin PRONATURA

Na podstawie art. 67 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr142, poz. 1591 z późn. zm.), Rada Gminy Kostomłoty uchwala co następuje:

§ 1
Przyjmuje się statut Związku Gmin PRONATURA w brzmieniu określonym w załączniku do uchwały.
§ 2
Traci moc uchwała Nr XX/91/2008 Rady Gminy Kostomłoty z dnia 25 marca 2008 roku w sprawie przyjęcia statutu Związku Gmin PRONATURA.
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kostomłoty.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

       
Przewodnicząca Rady Gminy
Janina Gawlik


Uzasadnienie do Uchwały  Nr XXIII/103/08
Rady Gminy Kostomłoty z dnia 24 czerwca 2008 roku
w sprawie przyjęcia statutu Związku Gmin PRONATURA

W dniu 25 marca 2008 roku podjęta została przez Radę Gminy Kostomłoty uchwała Nr XX/90/2008 w sprawie utworzenia Związku Gmin PRONATURA.
Utworzenie Związku wymaga ponadto przyjęcia jego statutu bezwzględną większością głosów ustawowego składu Rady. Status Związku będący załącznikiem do uchwały określa:
- nazwę i siedzibę Związku,
- uczestników i czas trwania Związku,
- zadania Związku,
- organy Związku, ich strukturę, zakres i tryb działania,
- zasady korzystania z obiektów i urządzeń Związku,
- zasady udziału w kosztach wspólnej działalności, zyskach i pokrywania strat Związku,
- zasady przystępowania i występowania członków oraz zasady rozliczeń majątkowych,
- zasady likwidacji Związku.
Ze względu na uzyskanie z organu nadzoru Wojewody Dolnośląskiego interpretacji i stanowiska co do zgodności statutu Związku z obowiązującymi przepisami prawnymi dostosowano statut do istniejących regulacji.
Wobec powyższego zasadne jest podjęcie nowej uchwały.

Statut Związku będący załącznikiem do poniższej uchwały zmienił się w odniesieniu do załącznika do Uchwały Nr XX/91/2008 Rady Gminy Kostomłoty z dnia 25 marca 2008 roku w sprawie przyjęcia statutu Związku Gmin PRONATURA w następujący sposób:

- § 13 pkt 2) otrzymuje brzmienie:
„2) wybór i odwołanie członków Zarządu Związku: Przewodniczącego Zarządu Związku, Zastępcy oraz Głównego Księgowego,”

- § 13 pkt 14) otrzymuje brzmienie:
„14) podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych Związku przekraczających zakres zwykłego zarządu dotyczących:
a) nabycia, zbycia i obciążenia nieruchomości gruntowych,
b) zaciągania długoterminowych pożyczek i kredytów,
c) ustalanie maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez Zarząd w roku budżetowym,
d) tworzenia i przystępowania do spółek, spółdzielni oraz rozwiązywania i występowania z nich,
e) określania zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji w spółkach przez Zarząd,”

- § 13 pkt 15) otrzymuje brzmienie:
„15) określenie wysokości sumy, do której Zarząd ma prawo samodzielnie zaciągać zobowiązania,”

- § 13 pkt 16) otrzymuje brzmienie:
„16) ustalanie zasad wyznaczania wysokości i terminów wpłat składek członkowskich,”

- § 13 pkt 17) otrzymuje brzmienie:
 „17) rozpatrywanie skarg i zażaleń dotyczących działalności Zarządu.”

- w § 13 uchyla się pkt 18),

- w § 13 uchyla się pkt 19),

- § 14 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Posiedzenie nadzwyczajne zwołuje Przewodniczący Zgromadzenia na żądanie Zarządu lub pisemny wniosek co najmniej ¼ członków Zgromadzenia w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku. Wniosek powinien zawierać proponowany porządek posiedzenia.”

- § 18 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W skład Zarządu wchodzą: Przewodniczący, Zastępca Przewodniczącego i Główny Księgowy, wybierani spośród członków Zgromadzenia na okres kadencji Zgromadzenia. Przy wyborze poszczególnych członków Zarządu głosuje się na każdego członka osobno. Dopuszczalny jest wybór członków Zarządu spoza członków Zgromadzenia w liczbie nie przekraczającej 1/3 składu Zarządu.”

- §19 otrzymuje brzmienie:
„1. Do dokonania czynności z zakresu prawa pracy wobec Przewodniczącego Zarządu i Zastępcy Przewodniczącego właściwe jest Zgromadzenie, Aktem, z mocy którego nawiązuje się stosunek pracy z członkami Zarządu, jest uchwała Zgromadzenia o wyborze na stanowisko Przewodniczącego Zarządu i Zastępcy Przewodniczącego.
Stosunek pracy powstaje z dniem wyboru.
2. Z Głównym Księgowym stosunek pracy zostanie nawiązany na podstawie umowy o pracę zawartej z Przewodniczącym Zarządu upoważnionym przez Zgromadzenie.”

- § 20 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Organizację Biura oraz szczegółowy zakres jego działania określa regulamin organizacyjny nadany przez Przewodniczącego Zarządu. ”

- w § 20 po ust. 2 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:
„3. Kierownikiem Biura jest Przewodniczący Zarządu.

- w § 21 po pkt 7) dodaje się pkt 8) w brzmieniu:
 „8) ustalanie struktury organizacyjnej jednostek Związku,”

- w § 21 po pkt 8) dodaje się pkt 9) w brzmieniu”
„ 9) uchwalanie regulaminu organizacyjnego jednostek Związku.”

- § 22 pkt 2) otrzymuje brzmienie:
 „2) zatrudnia pracowników Biura,”

- § 22 pkt 3) otrzymuje brzmienie:
„3) podejmuje czynności należące do właściwości Zarządu w sprawach nie cierpiących zwłoki. Czynności te wymagają zatwierdzenia na najbliższym posiedzeniu Zarządu.”

- w § 22 uchyla się pkt 4),

- § 35 otrzymuje brzmienie:
„1. Projekt planu finansowego przygotowuje Zarząd.
2. Projekt planu finansowego Zarząd przedkłada Zgromadzeniu najpóźniej do 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy.
3. W ciągu 3 miesięcy po upływie roku budżetowego Zarząd składa Zgromadzeniu sprawozdanie finansowe z wykonania planu finansowego.”

- § 37 ust.2 otrzymuje brzmienie:
„2. Jeżeli czynność prawna może spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych do jej skuteczności potrzebna jest kontrasygnata Głównego Księgowego.”

- § 44 otrzymuje brzmienie:
„Każda zmiana w składzie uczestników Związku wymaga zmiany Statutu i przeprowadzenia procedury polegającej na zarejestrowaniu tej zmiany i jej ogłoszeniu.”