Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
BIP - Gmina Kostomłoty
Bip - Strona główna

Urząd Gminy

Konsultacje społeczne

Organy

Prawo lokalne

Podatki i opłaty »

Uchwały Rady »

Zarządzenia Wójta »

Budżet »

Sprawozdania finansowe

Zamówienia publiczne »

Archiwum przetargi »

Plan postępowań o udzielenie zamówień

Organizacje pozarządowe »

Wolne stanowisko pracy

Opinie RIO/KONTROLE

Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Kostomłoty

Plany miejscowe

Dziennik Ustaw

Monitor Polski

Dziennik Urzędowy WD

Ewidencja działalności gospodarczej

Akty prawa miejscowego

Rejestr działalności regulowanej - odbiór odpadów

Działalność lobbingowa

Petycje

Opieka nad dziećmi do lat 3

Dostępność

Koordynator ds. dostępności

RADA SENIORÓW

Ochrona danych osobowych

Cyberbezpieczeństwo

Efektywność energetyczna Gminy

Standardy Ochrony Małoletnich

Rejestr Instytucji Kultury

walidacja css walidacja html
Strona główna » PRZETARGI PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH » Usługi związane z odpadami

PRZETARGI PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH: Usługi związane z odpadami

    Polska-Kostomłoty: Usługi związane z odpadami

    2020/S 245-607791

    Ogłoszenie o zamówieniu

    Usługi

    Podstawa prawna:
    Dyrektywa 2014/24/UE

    Sekcja I: Instytucja zamawiająca

    I.1)Nazwa i adresy
    Oficjalna nazwa: Gmina Kostomłoty
    Adres pocztowy: Rynek
    Miejscowość: Kostomłoty
    Kod NUTS: PL518 Wrocławski
    Kod pocztowy: 55-311
    Państwo: Polska
    Osoba do kontaktów: Paulina Wojtuś
    E-mail: zamowienia@kostomloty.pl
    Adresy internetowe:
    Główny adres: /
    I.3)Komunikacja
    Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: www.bip.kostomloty.pl
    Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
    Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem: https://miniportal.uzp.gov.pl
    Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej
    I.4)Rodzaj instytucji zamawiającej
    Organ władzy regionalnej lub lokalnej
    I.5)Główny przedmiot działalności
    Ogólne usługi publiczne

    Sekcja II: Przedmiot

    II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
    II.1.1)Nazwa:

     

    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych

     

    Numer referencyjny: PIFZ.271.22.2020
    II.1.2)Główny kod CPV
    90500000 Usługi związane z odpadami
    II.1.3)Rodzaj zamówienia
    Usługi
    II.1.4)Krótki opis:

     

    1) Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na:

    a) odbiorze odpadów komunalnych (opróżnianie pojemników z odpadów komunalnych i transport tych odpadów do miejsc ich zagospodarowania) z terenu nieruchomości zamieszkałych oraz nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy w ilość i pojemność kontenerów oraz pojemników, zgodnie ze zleceniem przekazanym przez Zamawiającego w załącznikach do części III SIWZ – opis przedmiotu zamówienia (OPZ), zwanych dalej także „Wykazem obsługiwanych nieruchomości”, położonych w granicach administracyjnych gminy Kostomłoty;

    b) wyposażenie nieruchomości w urządzenia służące do gromadzenia odpadów i utrzymywania ich w odpowiednim stanie technicznym i sanitarnym;

    c) utworzenie i prowadzenie punktu selektywnego zbierania odpadów (PSZOK).

     

    II.1.5)Szacunkowa całkowita wartość
    II.1.6)Informacje o częściach
    To zamówienie podzielone jest na części: nie
    II.2)Opis
    II.2.3)Miejsce świadczenia usług
    Kod NUTS: PL518 Wrocławski
    II.2.4)Opis zamówienia:

     

    Przedmiot niniejszego zamówienia (przedmiot umowy), obejmuje wykonanie usługi – z uwzględnieniem ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach polegającej m. in. na odbiorze, zagospodarowanie odpadów komunalnych, z nieruchomości zgodnie ze zleceniem przekazanym przez Zamawiającego w załącznikach do części III SIWZ – opis przedmiotu zamówienia (OPZ), zwanych dalej także „Wykazem obsługiwanych nieruchomości”, ich transporcie do instalacji komunalnej, wyposażeniu nieruchomości w urządzenia służące do gromadzenia odpadów i utrzymywania ich w odpowiednim stanie technicznym i sanitarnym, a w szczególności w ilość i pojemność kontenerów, pojemników oraz worków do gromadzenia odpadów zapobiegającą ich przepełnianiu oraz utworzenie i prowadzenie punktu selektywnego zbierania odpadów (PSZOK). Na Wykonawcy ciąży obowiązek wpisu do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami (rejestr BDO).

     

    II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
    Kryteria określone poniżej
    Kryterium jakości - Nazwa: Częstotliwość odbioru wskazanych odpadów / Waga: 40
    Cena - Waga: 60
    II.2.6)Szacunkowa wartość
    II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
    Początek: 01/03/2021
    Koniec: 31/12/2022
    Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
    II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych
    Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
    II.2.11)Informacje o opcjach
    Opcje: nie
    II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
    Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
    II.2.14)Informacje dodatkowe

     

    Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia na usługi, tj.: odbiór odpadów komunalnych, transport odpadów.

    Zamawiający wymaga od Wykonawcy lub podwykonawcy (art. 29 ust. 3a ustawy Pzp) zatrudnienia na umowę o pracę osób do wykonywania, określonych dokumentacją postępowania, czynności przy realizacji przedmiotu zamówienia.

     

    Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

    III.1)Warunki udziału
    III.1.1)Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
    Wykaz i krótki opis warunków:

     

    O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu.

    Podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp

    2. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:

    1) Wykonawcę, który nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu lub nie został zaproszony do negocjacji lub złożenia ofert wstępnych albo ofert, lub nie wykazał braku podstaw wykluczenia (podstawa prawna: art. 24 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp);

    2) Wykonawcę będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo (podstawa prawna: art. 24 ust. 1 pkt 13 lit. a–d ustawy Pzp):

    a) o którym mowa w art. 165a, art. 181–188, art. 189a, art. 218-221, art. 228–230a, art. 250a, art. 258 lub art. 270–309 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny (Dz.U. z 2018 r. poz. 1600, z późn. zm.) lub art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz.U. z 2019 r. poz. 1468 i 1495);

    b) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny;

    c) skarbowe;

    d) o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

    3) Wykonawcę, jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 2;

    4) Wykonawcę, wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, chyba że Wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;

    5) Wykonawcę, który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził Zamawiającego w błąd przy przedstawieniu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu lub obiektywne i niedyskryminacyjne kryteria, zwane dalej „kryteriami selekcji”, lub który zataił te informacje lub nie jest w stanie przedstawić wymaganych dokumentów;

    6) Wykonawcę, który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd Zamawiającego, mogące mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez Zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

    7) Wykonawcę, który bezprawnie wpływał lub próbował wpłynąć na czynności Zamawiającego lub pozyskać informacje poufne, mogące dać mu przewagę w postępowaniu o udzielenie zamówienia

    8) Wykonawcę, który brał udział w przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia lub którego pracownik, a także osoba wykonująca pracę na podstawie umowy zlecenia, o dzieło, agencyjnej lub innej umowy o świadczenie usług, brał udział w przygotowaniu takiego postępowania, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie Wykonawcy z udziału w postępowaniu;

    9) Wykonawcę, który z innymi Wykonawcami zawarł porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji między Wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych;

    10) Wykonawcę będącego podmiotem zbiorowym, wobec którego sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne na podstawie ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary;

    11) Wykonawcę, wobec którego orzeczono tytułem środka zapobiegawczego zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;

    12) Wykonawców, którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty częściowe.

    Wszystkie warunki dostępne w SIWZ.

     

    III.1.2)Sytuacja ekonomiczna i finansowa
    Kryteria kwalifikacji zgodnie z dokumentami zamówienia
    III.1.3)Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
    Kryteria kwalifikacji zgodnie z dokumentami zamówienia
    III.2)Warunki dotyczące zamówienia
    III.2.1)Informacje dotyczące określonego zawodu
    Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu
    Odniesienie do odpowiednich przepisów ustawowych, wykonawczych lub administracyjnych:

     

    Zgodnie z art. 9b ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości jest działalnością regulowaną w rozumieniu art. 43 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców i wymaga, zgodnie z art. 9c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach uzyskania wpisu do rejestru w gminie, na terenie której przedsiębiorca zamierza odbierać odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. Podmioty wprowadzające produkty, wprowadzające produkty w opakowaniach jak też gospodarujące odpadami muszą być wpisane przez marszałka województwa, właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności, do rejestru o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2019 r. poz. 701, 730, 1403, 1579).

    Wykonawca spełnia warunek, jeżeli posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, związanej z przedmiotem zamówienia, tj.:

    a) posiada wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, prowadzonego przez Wójta Gminy Kostomłoty, co najmniej w zakresie odpadów komunalnych objętych przedmiotem zamówienia;

    b) posiada wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, prowadzonego, zgodnie z art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2019 r. poz. 701, 730, 1403, 1579) przez Mar …

     

    III.2.2)Warunki realizacji umowy:

     

    Zgodnie z dokumentami zamówienia

     

    III.2.3)Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia
    Obowiązek podania imion i nazwisk oraz kwalifikacji zawodowych pracowników wyznaczonych do wykonania zamówienia

    Sekcja IV: Procedura

    IV.1)Opis
    IV.1.1)Rodzaj procedury
    Procedura otwarta
    IV.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
    IV.1.8)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
    Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: tak
    IV.2)Informacje administracyjne
    IV.2.2)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
    Data: 20/01/2021
    Czas lokalny: 10:00
    IV.2.3)Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom
    IV.2.4)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
    Polski
    IV.2.6)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
    Okres w miesiącach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)
    IV.2.7)Warunki otwarcia ofert
    Data: 20/01/2021
    Czas lokalny: 11:00
    Miejsce:

     

    Urząd Gminy w Kostomłotach; ul. Ślężna 2; 55-311 Kostomłoty – pok. nr 12

     

    Sekcja VI: Informacje uzupełniające

    VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
    Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
    VI.3)Informacje dodatkowe:

     

    20. Zamawiający w niniejszym postępowaniu stosuje procedurę odwróconą (art. 24aa ustawy Pzp) co oznacza, że w toku czynności oceny ofert, nie dokonuje podmiotowej oceny wszystkich Wykonawców (ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu, braku podstaw do wykluczenia), nie bada wszystkich wstępnych oświadczeń Wykonawców, składanych w szczególności w formie jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia, lecz w pierwszej kolejności dokonuje oceny ofert pod kątem przesłanek odrzucenia oferty (art. 89 ust. 1 ustawy Pzp) oraz kryteriów oceny ofert opisanych w SIWZ, po czym dopiero wyłącznie w odniesieniu do Wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza (uplasowała się na najwyższej pozycji rankingowej), dokona oceny podmiotowej Wykonawcy, tj. zbada oświadczenie wstępne, a następnie wezwie Wykonawcę do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 10 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.

     

    VI.4)Procedury odwoławcze
    VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
    Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
    Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
    Miejscowość: Warszawa
    Kod pocztowy: 02-676
    Państwo: Polska
    E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
    Tel.: +48 224587801
    Faks: +48 224587800
    Adres internetowy: https://www.uzp.gov.pl/kio/kontakt
    VI.4.3)Składanie odwołań
    Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:

     

    Szczegółowe zasady dotyczące środków ochrony prawnej określa dział VI ustawy Pzp – środki ochrony prawnej. Odwołanie

    1. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.

    2. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.

    3. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej w postaci papierowej albo w postaci elektronicznej, opatrzone odpowiednio własnoręcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

    4. Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.

    5. Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.

    6. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.

    7. Odwołanie wobec czynności innych niż określone w ust. 5 i 6 wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.

    8. Jeżeli Zamawiający nie przesłał Wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej oferty odwołanie wnosi się nie później niż w terminie:

    1) 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia;

    2) 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli Zamawiający nie opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.

    9. Zamawiający przesyła niezwłocznie, nie później niż w terminie 2 dni od dnia otrzymania, kopię odwołania innym Wykonawcom uczestniczącym w postępowaniu o udzielenie zamówienia, a jeżeli odwołanie dotyczy treści ogłoszenia o zamówieniu lub postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zamieszcza ją również na stronie internetowej, na której jest zamieszczone ogłoszenie o zamówieniu lub jest udostępniana specyfikacja, wzywając Wykonawców do przystąpienia do postępowania odwoławczego.

    10. Wykonawca może zgłosić przystąpienie do postępowania odwoławczego w terminie 3 dni od dnia otrzymania kopii odwołania, wskazując stronę, do której przystępuje, i interes w uzyskaniu rozstrzygnięcia na korzyść strony, do której przystępuje. Zgłoszenie przystąpienia doręcza się Prezesowi Izby w postaci papierowej albo elektronicznej opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, a jego kopię przesyła się Zamawiającemu oraz Wykonawcy wnoszącemu odwołanie.

    11. Wykonawcy, którzy przystąpili do postępowania odwoławczego, stają się uczestnikami postępowania odwoławczego, jeżeli mają interes w tym, aby odwołanie zostało rozstrzygnięte na korzyść jednej ze stron.

    12. Do postępowania odwoławczego stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. – Kodeks postępowania cywilnego o sądzie polubownym (arbitrażowym), jeżeli ustawa nie stanowi inaczej.

     

    VI.4.4)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
    Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
    Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
    Miejscowość: Warszawa
    Kod pocztowy: 02-676
    Państwo: Polska
    E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
    Tel.: +48 224587801
    Faks: +48 224587800
    Adres internetowy: https://www.uzp.gov.pl/kio/kontakt
    VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
    11/12/2020