PROTOKÓŁ NR XVIII/08 z sesji Rady Gminy Kostomłoty w dniu 22 stycznia 2008 r.
Ad. 1. Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Otwieram posiedzenie sesji Rady Gminy Kostomłoty nr XVIII. Na sesji obecnych jest 13 radnych (nieobecni radni Zenon Stankiewicz, Lesław Burdzy), wszystkie podejmowane uchwały będą prawomocne. Chciałabym w tym miejscu przypomnieć o oświadczeniach lustracyjnych. Ad. 2. Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Odczytam program sesji. Proponowany porządek obrad: 1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad. 2. Przyjęcie programu sesji. 3. Przyjęcie protokołu z ostatniej sesji. 4. Informacja o działalności Wójta w okresie między sesjami. 5. Sprawozdanie z wykonania uchwał Rady Gminy. 6. Informacja o realizacji wniosków zgłoszonych przez radnych. 7. Informacje i komunikaty. 8. Wnioski i zapytania. 9. „15 minut dla wyborców”. 10. Podjęcie uchwały w sprawie programu współpracy z organizacjami pozarządowymi. 11. Podjęcie uchwały w sprawie zwolnienia w ramach pomocy de minimis z podatku od nieruchomości zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie gminy Kostomłoty. 12. Nastąpiła zmiana tytułu uchwały przeczytam już prawidłowe brzmienie: Podjęcie uchwały w sprawie udzielania przedsiębiorstwom pomocy regionalnej na wspieranie nowych inwestycji lub tworzenie nowych miejsc pracy związanych z nową inwestycją, w formie zwolnienia z podatku od nieruchomości. 13. Podjęcie uchwały w sprawie określenia warunków umieszczania reklam na obiektach i terenach komunalnych Gminy Kostomłoty oraz pobierania z tego tytułu opłat. 14.Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu budynku mieszkalnego na czas nieokreślony bez przeprowadzenia przetargu. 15. Sprawy bieżące. 16. Zakończenie obrad XVIII sesji Rady Gminy. Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Czy ktoś chciałby wnieść zmiany do programu sesji. Nie widzę. Kto jest za przyjęciem proponowanego programu? Kto jest za – 13 głosów za. Kto jest przeciw – 0 głosów Kto się wstrzymał - 0 głosów Proponowany porządek obrad sesji przyjęto jednogłośnie.
Ad. 3. Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Do chwili obecnej nie wniesiono uwag do protokołu z dwóch poprzednich sesji, uznaję że protokoły zostały przyjęte.
Ad. 4. Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Udzielam głosu Panu Wójtowi i proszę o przedstawienie informacji z okresu między sesjami (załącznik nr 1).
Wójt Gminy Wacław Jaskuła – Pani Przewodnicząca, szanowni Radni, zaproszeni goście przedstawiam sprawozdanie z działalności za okres od 12 grudnia do 14 stycznia 2008 r. 1. Inicjatywy uchwałodawcze w sprawie: programu współpracy z organizacjami pozarządowymi w roku 2008, zwolnienia w ramach pomocy de minimis z podatku od nieruchomości zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie gminy Kostomłoty, zwolnienia w ramach pomocy regionalnej z podatku od nieruchomości zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie gminy Kostomłoty, określenia warunków umieszczania reklam na obiektach i terenach komunalnych Gminy Kostomłoty oraz pobierania z tego tytułu opłat, wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu budynku mieszkalnego na czas nieokreślony bez przeprowadzenia przetargu. 2. Organizacja prezentacji firm i programów do wdrożenia E-urzędu i wybór firmy MIS. Prezentacje odbyły się dwuetapowo, zakończyła się procedura wyboru. Komisja powołana do wyboru dokonała wybory firmy MIS. 3. Ostateczne uzgodnienia do planu modernizacji oświetlenia. Dziękuję wszystkim zaangażowanym za złożenie wniosków i konsultacje w tej sprawie. 4. Uzgodnienie ze Starostą Powiatu Średzkiego uzupełnienia dokumentacji zagospodarowania rynku w Kostomłotach. 5. Wybór firmy ERGO na sporządzenie studium wykonalności i planów rozwoju lokalnego. Firma sporządzi studium wykonalności dla wniosku na kanalizację Siemidrożyce, Wilków, Chmielów oraz na rekultywację wysypiska odpadów komunalnych w Wichrowie oraz będzie sporządzała plan odnowy miejscowości dla czterech miejscowości naszej gminy. 6. Zakup ½ budynku gospodarczego na działce 336/1 w Kostomłotach celem sprzedaży całości. Byliśmy współwłaścicielem tego obiektu, ale żeby go zbyć musieliśmy być właścicielem całości. 7. Rozpisanie konkursu na stanowiska: inspektor ds obrotu nieruchomościami, rolnictwa i ochrony środowiska, inspektor ds gospodarki komunalnej i ochrony środowiska. Rozstrzygnięcie nastąpiło, na tym stanowisku od 1 lutego zatrudniona będzie Pani Barbara Kuriata. 8. Zebrania w sprawie: Piotrowice – sprzedaż lokali użytkowych, Wichrów – prowadzenie działalności gospodarczej, - wykupu gruntów pod drogę. 9. Udział w spotkaniach wigilijnych i noworocznych. 10. Opracowanie dokumentacji i ogłoszenie przetargu na rekultywację gruntu (Jarząbkowice). Rekultywacja w toku. 11. Przegląd wykonania wymiany okien w świetlicach. Odbiór warunkowy. Wstrzymano kwotę wskazaną przez inspektora nadzoru na uzupełnienie niedoróbek, termin wykonania poprawek do końca kwietnia. 12.Usunięcie awarii systemu grzewczego i wodnego w mieszkaniu komunalnym. 13. Wydanie zarządzeń w sprawie: zmiany budżetu gminy Kostomłoty na 2007 r., zmiany terminu wynagrodzenia za pracę dla pracowników Urzędu Gminy Kostomłoty za miesiąc grudzień 2007 r., powierzenia obowiązków dyrektora Szkoły Podstawowej w Mieczkowie, ustalenia wynagrodzenia dla Sekretarza Gminy Kostomłoty, powołania Zastępcy Wójta Gminy Kostomłoty, powołania Komisji Rekrutacyjnej, zmieniające zarządzenie nr 45/03 Wójta Gminy Kostomłoty z dnia 07.11.2003 r. w sprawie utworzenia Gminnego Zespołu Reagowania i zasad jego działania, nabycia nieruchomości, powołania Komisji Rekrutacyjnej, ustalenia minimalnych stawek czynszu dzierżawnego za użytkowanie nieruchomości gruntowych stanowiących drogi wewnętrzne będące własnością gminy Kostomłoty, układu wykonawczego budżetu gminy Kostomłoty na 2008 r. planu finansowego ZGK w Kostomłotach na rok 2008, przekazania podległym jednostkom organizacyjnym informacji o kwotach dochodów i wydatków na 2008 r. zmiany zarządzenia nr 11/07 z dnia 11.01.2007 r. w sprawie powołania Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. 14. Wydanie decyzji administracyjnych w sprawie: wycinka drzew – 3 o warunkach zabudowy – 18 działalności gospodarczej – 11
Ponadto: wydano dowodów osobistych – 189 przyjęto 182 wnioski o wydanie dowodu osobistego, przyjęto 12 interesantów
Pisma wydane w Referacie Finansowym (wydział podatków) w okresie od 12.12.2007r. do 14.01.2008r. Liczba ogółem
1. Decyzje dotyczące podatku 26 w tym: a. ustalające wysokość łącznego zobowiązania podatkowego (nakazy) 3 b. zmieniające wysokość łącznego zobowiązania podatkowego (przypisy/odpisy) 23 2. Decyzje w sprawie ulg podatkowych a. odroczenia Liczba ogółem = 1, z tego:: Odmowne = 0 Pozytywne = 1 b. rozłożenie na raty Liczba ogółem = 0, z tego: Odmowne = 0 Pozytywne = 0 c. umorzenia Liczba ogółem = 4, z tego: Odmowne = 0 Pozytywne = 4, w tym: 3 decyzje dotyczące umorzenia należności głównej na łączną kwotę = 1.365,10 zł, z tego: * 2 osoby fizyczne = 677,10 zł * 1 osoba prawna = 688,00 zł
1 decyzja dotycząca umorzenia odsetek na łączną kwotę = 279,20 zł, z tego: * 0 osób fizycznych = 0,00 zł * 1 osoba prawna = 279,20 zł
Zaświadczenia wydane w tym okresie: 46 szt. Na następnej sesji postaram się przedłożyć całe sprawozdanie roczne dotyczące umorzeń za cały rok.
Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Czy są pytania do przedstawionej przez Wójta informacji. Nie widzę. Przechodzimy do punktu następnego i udzielam głosu Wójtowi i proszę o przedstawienie sprawozdania z wykonania uchwał.
Ad. 5. Wójt odczytał sprawozdanie z wykonania uchwał podjętych na ostatniej sesji, które stanowi załącznik nr 2 do protokołu.
Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Czy są pytania do Pana Wójta w związku z odczytanym sprawozdaniem? Nie widzę. Przechodzimy do punktu następnego.
Ad. 6. Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Na ostatniej sesji nie było żadnych wniosków, natomiast na sesji przedostatniej w dniu 21 grudnia wnioski złożyli radni Ryszard Janiec, Marian Fita, Janina Gawlik, Karol Stafiński oraz sołtys Pan Artur Włodarek. Na wnioski dostaliśmy odpowiedzi na piśmie. Czy te informacje są wystarczające? W takim razie przechodzimy do punktu następnego.
Ad. 7. Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Informacje i komunikaty. Proszę panie Wójcie o zabranie głosu.
Wójt Gminy Wacław Jaskuła – Pani Przewodnicząca, szanowni Radni, zaproszeni goście chciałbym odczytać pismo skierowane z Urzędu Wojewódzkiego we Wrocławiu w sprawie pisma Sekretarza Stanu Pana Tomasza Siemoniaka dotyczące zmian urzędowych nazw miejscowości oraz obiektów fizjograficznych. Informują, że pozytywnie rozpatrzyli zmiany, które zostały ujęte w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji dotyczą one dwóch przysiółków Sobkowice i Sikorzyce. W tej chwili te miejscowości są przekwalifikowane na wioski. Proszę radnego Jana Szwedo o podanie drugiego komunikatu.
Jan Szwedo – Organizator Targów Poznańskich poinformował nas, że w dniach 15 – 17 lutego organizuje targi. Istnieje możliwość zorganizowania takiego wyjazdu, jeżeli się zgłosi wystarczająca liczba osób. Wyjazd byłby współfinansowany przez Urząd Gminy, koszt wyjazdu ok. 10 zł. Listę chętnych proszę podać w terminie tygodniowym.
Ryszard Janiec – Mam pytanie, czy wyjazd dotyczy tylko rolników?
Jan Szwedo – Nie tylko.
Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Proszę Państwa jeszcze raz poproszę o wyciszenie komórek. Chętnych na wyjazd na targi proszę o zgłaszanie się do Pana Jana Szwedo, koszt 10 zł, wyjazd będzie dofinansowany z biura rady. Czy ktoś chciałby zabrać jeszcze głos w ramach informacji i komunikatów?
Eugeniusz Lipowczyk – Czy mógłbym przedstawić informację dot. likwidacji POM?
Przewodnicząca Rady Janina Gawlik – Proponuję ten temat przedstawić w sprawach bieżących, a teraz przechodzimy do następnego punktu.
Ad. 8. Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Wnioski i zapytania. Proszę Panie Dynaka o zabranie głosu.
Mieczysław Dynaka – Panie Wójcie ja będę się powtarzał, ale sprawa Piotrowic i tych wyziewów z kanalizacji jest w dalszym ciągu nie uregulowana. Jest to prośba kolejna mieszkańców o skuteczność.
Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Na swój wniosek dostanie Pan odpowiedź na piśmie. Czy są jeszcze wnioski i zapytania? Nie widzę. Przechodzimy do punktu następnego „15 minut dla wyborców” i w tym punkcie chciałabym powitać przedstawicieli firmy EPA – energia wiatrowa.
Ad. 9. Przedstawiciel firmy EPA Pan Łukasz Alamańczuk przedstawił informację o wdrażaniu projektów farm wiatrowych realizowanych przez firmę EPA. Proponowany projekt w gminie Kostomłoty obejmuje obszar 350 ha, obejmuje 13 turbin. Proponowany projekt nie kolidowałby ze strefą przemysłową. Ostateczny kształt farmy zależałby od miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, od stopnia hałasu – analiza własna. Jeśli chodzi o działania, które zostały podjęte na tym etapie to podpisanie umowy dzierżawy, uzyskano pozytywna opinię z Urzędu Lotnictwa Cywilnego, uzyskano, co jest ważne, pozytywną opinię ekologiczno-środowiskową. Następnie przystąpiono do zadawania pytań przedstawicielom firmy EPA.
Ryszard Janiec- Czy możemy wiedzieć jaka jest wysokość opłaty za dzierżawione grunty?
Iwona Hajnor-Kaczanowska przedstawiciel firmy EPA – Wysokość dzierżawy ustalamy indywidualnie z każdym wydzierżawiającym.
Radny Ryszard Janiec -Mam jeszcze pytanie czy realizujecie całą inwestycję, czy tylko przygotowujecie teren?
Iwona Hajnor-Kaczanowska przedstawiciel firmy EPA – W zależności od decyzji inwestora.
Radny Mieczysław Dynaka – Czy grunty są w całości wyłączone z produkcji rolnej? Z tego co usłyszałem nie budujecie na własnym gruncie tylko wszystko opiera się o dzierżawę?
Iwona Hajnor-Kaczanowska przedstawiciel firmy EPA – Dzierżawimy całe działki, po to by móc w miarę swobodnie poruszać się po tym terenie. Faktycznie zajmujemy teren pod fundamenty i pod drogi dojazdowe.
Radny Mieczysław Dynaka – Czy jest taka możliwość, że Państwo całkowicie zajmujecie się realizacją i jesteście właścicielem tej farmy i w tedy wasza działalność polega już na świadczeniu produkcji. Czy w tej chwili jesteście w posiadaniu takiej farmy?
Iwona Hajnor-Kaczanowska przedstawiciel firmy EPA – Do tej pory wszystkie inwestycje, które zrealizowaliśmy są inwestycjami tych partnerów, z którymi współpracujemy. Ta inwestycja, która za Państwa zgodą miałaby być zrealizowana na terenie tej gminy jest inwestycją angielskiego banku. W tej chwili została podpisana umowa. Inwestor bardzo chciałby odwiedzić ten teren, ale najpierw chcemy poznać Państwa zdanie na temat tej inwestycji.
Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Czy złożyliście Państwo wniosek? żyliśmy wniosek do studium.
Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Czy są jeszcze pytania? Nie widzę. W takim razie dziękujemy firmie EPA. Chcę jeszcze powiedzieć, że tą sprawą zajmiemy się na posiedzeniach komisji.
Ogłaszam 5 minut przerwy.
Po przerwie.
Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Wznawiam obrady sesji po sesji i przystępujemy do punktu 10.
Ad. 10. Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Podjęcie uchwały w sprawie programu współpracy z organizacjami pozarządowymi. Mam taką propozycję, w związku z tym, że projekty uchwał otrzymaliśmy dużo wcześniej proponuję poddać pod głosowanie, żeby nie czytać treści uchwał tylko tytuł uchwały. Czy ktoś chciałby się wypowiedzieć w tej sprawie? Nie widzę. Kto jest za – 13 głosów Kto jest przeciw – 0 głosów Kto się wstrzymał – 0 głosów Propozycja, żeby nie czytać całych głosów została przyjęta jednogłośnie.
Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Czy są pytania do tej uchwały? Nie widzę. Przystępujemy do głosowania. Kto jest za – 13 głosów za Kto jest przeciw – 0 głosów Kto się wstrzymał – 0 głosów Uchwała w sprawie programu współpracy z organizacjami pozarządowymi została podjęta jednogłośnie.
Ad. 11. Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Przystępujemy do podjęcia uchwały w sprawie zwolnienia w ramach pomocy de minimis z podatku od nieruchomości, nieruchomości zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie gminy Kostomłoty. Proszę Panie Wójcie o wniesienie poprawek do tej uchwały.
Wójt Gminy Wacław Jaskuła – To jest uchwała w sprawie pomocy de minimis, poprawka dotyczy § 3 ust. 1. Przeczytam proponowane brzmienie tego ustępu :”Zwalnia się od podatku od nieruchomości grunty, budynki i budowle lub ich części związane bezpośrednio z nowo uruchomioną działalnością gospodarczą przez osoby fizyczne lub przedsiębiorców, którzy podejmą po raz pierwszy nie wcześniej niż pół roku od dnia wejścia w życie niniejszej uchwały działalność gospodarczą na terenie gminy Kostomłoty”.
Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Panie Wójcie czyli zmiany dotyczą tego jednego ustępu. Może dodam jeszcze w drodze wyjaśnienia, bo Państwo sołtysi nie mają treści uchwały, pomoc de minimis to są ulgi i zwolnienia dla przedsiębiorców, dla osób fizycznych i podmiotów prawnych, którzy prowadzą działalność gospodarczą. Uchwała będzie publikowana na tablicy ogłoszeń i będzie się można z nią zapoznać jeżeli ktoś będzie za pół roku chciał skorzystać z tego zwolnienia, ale nie wcześniej niż za pół roku. Czyli praktycznie kto rozpoczął działalność i czyni działania w tym kierunku to nie podlega uchwale, bo musi być to pół roku zachowane. Dotyczy to tych podmiotów, które za pół roku zdecydują się u nas rozpocząć działalność.
Skarbnik Gminy wanda Sierszeń – Ale tam jest napisane, że nie wcześniej niż pół roku. Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik - Trzymajmy się porządku, z tego co Pan Wójt nam przeczytał wynika, że dla podmiotów, które nie wcześniej niż za pół roku rozpoczną działalność gospodarczą.
Wójt Wacław Jaskuła – Proszę Państwa, ponieważ poprawki do tej uchwały wnoszono jeszcze w tym tygodniu, teraz widzę, że nie taka była intencja. Pani Przewodnicząca czy mogę prosić o pozostawienie bez głosowania i przejście do następnych uchwał, a prawidłowe brzmienie podamy za chwilę. Ponieważ jest tu błąd ewidentny. Nie taka była intencja, intencją było udzielenie zwolnień podmiotom, które pół roku temu podjęły działalność.
Mieczysław Dynaka – W tej uchwale jest używane takie sformułowanie „osoby fizyczne lub przedsiębiorców”, synonimem osoby fizycznej jest osoba prawna i czy tutaj nie ma błędu.
Zofia Heller-Sypek – Osoba fizyczna jest przedsiębiorcom jeżeli prowadzi działalność gospodarczą, tak mówi ustawa o działalności gospodarczej.
Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Myślę, że to są ważne kwestie . Pani Skarbnik czy rozstrzygamy czy to dotyczy przedsiębiorców, czy musimy dzielić to na osoby fizyczne i osoby prawne. Mam propozycje Panie Wójcie, czy ta uchwała musi być podjęta dzisiaj, może przygotujmy się do tej uchwały, żeby nie popełnić jakiegoś błędu.
Wójt Gminy Wacław Jaskuła – Państwo macie wątpliwości, obie uchwały zostały zaopiniowane i zostały przygotowane na bazie obowiązującego prawa, w trakcie dyskusji pytałem dlaczego jest zapis osoby fizyczne lub przedsiębiorców. Dostałem uzasadnienie, że to nie jest to samo, że musi być tak zapisane ponieważ osoba fizyczna i przedsiębiorca to zupełnie odrębne pojęcia. Natomiast ewidentny błąd jest w ustępie 1 § 3 uchwały. Pani pyta czy ta uchwała może być podjęta na następnej sesji. Pewnie może nie mniej jednak potencjalni przedsiębiorcy pytają jak to wygląda.
Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Panie Wójcie, my podejmując uchwałę musimy mieć pewność jak ona brzmi, bo z tego co Pan proponuje, w tym projekcie uchwały, zwolnienia dotyczą wszystkich podmiotów, które będą się starały za pół roku. Natomiast jeśli chodzi o osoby fizyczne i przedsiębiorców to tylko wolne zawody wypadają z przedsiębiorców żeby być osobą fizyczną.
Z-ca Wójta Edward Bzdyra – Ja mogę przypuszczać tylko, że osoby fizyczne rejestrują działalność gospodarczą, a przedsiębiorcy muszą się rejestrować w KRS.
Zofia Heller-Sypek – Nie jest to prawda. Chcę wytłumaczyć, że ustawa o działalności gospodarczej definiuje to następująco – osoba fizyczna podejmuje działalność gospodarczą i jest w tym momencie przedsiębiorcom, natomiast w KRS są osoby prawne i stowarzyszenia. Tak, że może w tym przypadku chodzi o osoby prawne a nie fizyczne. Bo nie ma takiego pojęcia osoba fizyczna i przedsiębiorca.
Wójt Gminy Wacław Jaskuła – Pani Przewodnicząca ponieważ nie rozstrzygniemy tego w dniu dzisiejszym, proponuję przenieść tą uchwałę na następną sesję, albo podjąć w dniu dzisiejszym z takim zapisem jaki jest.
Przewodnicząca Rady Janina Gawlik – Proponuję nie głosować nad projektem tej uchwały, ale skierować ją ponownie na Komisje. To nie jest błaha sprawa, tu chodzi o dochody gminy i musi być zapis uchwały prawidłowy. Koto jest za odrzuceniem projektu uchwały w sprawie zwolnienia w ramach pomocy de minimis z podatku od nieruchomości, nieruchomości zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie gminy Kostomłoty.
Mieczysław Dynaka – Pojawiła się wątpliwość, jeżeli uchwała powinna działać pół roku wstecz to czy organ nadzoru jej nie uchyli.
Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Czyli w myśl zasady prawo nie działa wstecz, czy możemy się cofnąć o pół roku jeżeli uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. Jeszcze raz pytam kto jest za odrzuceniem projektu uchwały w sprawie zwolnienia w ramach pomocy de minimis z podatku od nieruchomości, nieruchomości zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie gminy Kostomłoty? Kto jest za – 12 głosów Kto jest przeciw – 0 głosów Kto się wstrzymał – 1 głos
Projekt uchwały zostanie skierowany jeszcze raz na komisje.
Ad. 12. Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Podjęcie uchwały w sprawie udzielania przedsiębiorstwom pomocy regionalnej na wspieranie nowych inwestycji lub tworzenie nowych miejsc pracy związanych z nową inwestycją, w formie zwolnienia z podatku od nieruchomości. Państwo otrzymaliście projekt uchwały, Panie Wójcie czy są zmiany do tego projektu? Nie ma. Czy ktoś chciałby zabrać głos w sprawie tej uchwały. Nie widzę. Przystępujemy do głosowania. Kto jest za – 13 głosów Kto jest przeciw – 0 głosów Kto się wstrzymał – 0 głosów Uchwała w sprawie udzielania przedsiębiorstwom pomocy regionalnej na wspieranie nowych inwestycji lub tworzenie nowych miejsc pracy związanych z nową inwestycją, w formie zwolnienia z podatku od nieruchomości została podjęta jednogłośnie.
Ad. 13. Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Podjęcie uchwały w sprawie określenia warunków umieszczania reklam na obiektach i terenach komunalnych Gminy Kostomłoty oraz pobierania z tego tytułu opłat. Panie Wójcie czy są zmiany do tej uchwały?
Wójt Gminy Wacław Jaskuła – Nie ma.
Przewodnicząca Rady Janina Gawlik – Czy są pytania do powyższej uchwały? Nie widzę. W takim razie przystępujemy do głosowania. Kto jest za – 13 głosów Kto jest przeciw – 0 głosów Kto się wstrzymał – 0 głosów
Uchwał w sprawie określenia warunków umieszczania reklam na obiektach i terenach komunalnych Gminy Kostomłoty oraz pobierania z tego tytułu opłat została podjęta jednogłośnie.
Ad. 14. Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu budynku mieszkalnego na czas nieokreślony bez przeprowadzenia przetargu. Projekt uchwały został odczytany. Kto jest za przyjęciem przeczytanej uchwały? Kto jest za – 13 głosów Kto jest przeciw – 0 głosów Kto się wstrzymał – 0 głosów Uchwała została podjęta jednogłośnie.
Ad. 15. Przewodnicząca Rady Janina Gawlik – W sprawach bieżących jako pierwsza chciałabym zabrać głos i przedstawić kalendarz imprez na rok bieżący, który ustaliliśmy na wspólnym posiedzeniu radnych. 3 maj – Kostomłoty 22 czerwiec – Piotrowice 13 lipiec – Piersno 31 sierpień – Osiek (dożynki) 14 wrzesień – Jakubkowice październik – Karczyce – zakończenie Turnieju Wsi Podałam imprezy, które już zostały zaplanowane, propozycje innych imprez proszę zgłaszać w Biurze Rady. Jeszcze jedna informacja, mam prośbę do komisji budżetowej i komisji oświaty – związku ze zmianą ustawy o systemie oświaty, zmieniła się regulacja stołówek szkolnych i w trybie pilnym trzeba zmienić budżet w tym zakresie. Dotyczy to funkcjonowania i formy finansowania, przekażę interpretację, która obliguje nas do tego. Stołówki szkolne nie mogą świadczyć usług, praktycznie nie mogą się tam stołować nauczyciele tylko uczniowie. Musi powstać albo gospodarstwo pomocnicze albo zakład budżetowy. Pani Skarbnik proponuję spotkać się w tej sprawie w miesiącu lutym.
Wójt Wacław Jaskuła – Wrócę do tematu, który chciałem wcześniej rozwinąć . Nie ma powrotu do przyjmowania odpadów w workach plastikowych, ponieważ wprowadziliśmy system kubełkowy. Te osoby, dotyczy to rodzin składający się z 3 osób i więcej, dla których jeden kubeł jest niewystarczający mogą zgłosić się do ZGK po kubeł dodatkowy. Chciałby poinformować także o tym, że zdobyliśmy dwa puchary, chciałbym w tym miejscu podziękować wszystkim radnym, którzy brali udział w mistrzostwach halowych piłki nożnej radnych powiatu średzkiego. Radnych reprezentowali Pani Gawlik, Pan Piotrowski, Pan Szwedo, Pan Sudoł, Pan Stafiński, Pan Siekierski i ja. Drużyna w tym składzie zdobyła po raz trzeci puchar przechodni, tym razem już na własność. W tym samym tygodniu drużyna oldbojów zdobyła również pierwsze miejsce.
Przewodnicząca Rady Janina Gawlik – Dodam jeszcze, że najlepszym bramkarzem został Jan Szwedo. Poproszę teraz Pana Lipowczyka, żeby powiedział nam jak przebiega proces likwidacji GOM-u.
Eugeniusz Lipowczyk – Proszę Państwa mam do przekazania kilka informacji pierwsza dotyczy GOM-u. W czwartek lub w piątek zostanie złożony wniosek do Sądu o ogłoszenie upadłości, wniosek jest złożony na podstawie sprawozdania rocznego. Został opracowany, jak już mówiłem wcześniej, bilans otwarcia, w tej chwili trwa kompletowanie dokumentów. Druga sprawa związana z Gom-em, to jest sprawa pierwszego likwidatora, zostało wszczęte postępowanie prokuratorskie. Rozpocząłem procedurę postępowania cywilnego o zwrot zawłaszczonych pieniędzy. Zwróciłem się do likwidatora o zwrot tych środków w terminie 30 dniowym. Oczekuję na odpowiedź. To wszystkie informacje dotyczące GOM na dzień dzisiejszy. Jeśli chodzi o opiekę zdrowotną, to podam kilka komunikatów. W tym miesiącu zostaną przeprowadzone za niewielką odpłatnością badani komputerowe wzroku, na które można się już rejestrować. Badanie odbędzie się w dniu 24 stycznia. Badania słuchu będą zorganizowane w dniu 30 stycznia. Konsultacje z urologiem odbędą się 2 lutego – porada 50 zł. W najbliższą sobotę przeprowadzimy szkolenie wszystkich pracowników Ośrodka Zdrowia w zakresie ratownictwa medycznego. Mamy bardzo dobry sprzęt ratowniczy. Jeśli chodzi o kontrakty na rok bieżący to do chwili obecnej nie mamy podpisanej żadnej umowy, w czwartek jadę podpisać umowę na rehabilitację. Nie znam wysokości kontraktów, największy problem był z poradniami specjalistycznymi, gdzie został powtórzony konkurs. Do końca stycznia wszystkie poradnie specjalistyczne zostaną zakontraktowane, nie ma obawy żeby coś się zmieniło. Chciałbym jeszcze powiedzieć, że zakupujemy sprzęt do poradni okulistycznej – autorefraktometr oraz tonometr anaplacyjny do mierzenia ciśnienia w gałce ocznej. Następna sprawa, o której chciałbym powiedzieć – zarejestrowane zostało w końcu Stowarzyszenie w Mieczkowie, które powstało w celu prowadzenia małego przedszkola, które istnieje w Mieczkowie od roku. W tej chwili trzeba spełnić pozostałe procedury jak regon, NIP i szukać pieniędzy. Dziękuję bardzo.
Przewodnicząca Rady Janina Gawlik – Czy są pytania do Pana Lipowczyka? Nie widzę. To może ja zapytam – Jaki jest wynik finansowy Ośrodka Zdrowia?
Eugeniusz Lipowczyk - Wynik finansowy Ośrodka jest na plus.
Przewodnicząca Rady Janina Gawlik – W takim razie czekamy na sprawozdanie finansowe. Czy ktoś z sołtysów chciałby zabrać głos? Czy macie jakieś problemy, propozycje? Nie widzę.
Ad. 16. Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Zamykam obrady XVIII sesji Rady Gminy Kostomłoty.
Na tym protokół zakończono i podpisano. Protokołowała Irena Piotrowska
|