Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
BIP - Gmina Kostomłoty
Bip - Strona główna

Urząd Gminy

Konsultacje społeczne

Organy

Prawo lokalne

Podatki i opłaty »

Uchwały Rady »

Zarządzenia Wójta »

Budżet »

Sprawozdania finansowe

Zamówienia publiczne »

Archiwum przetargi »

Plan postępowań o udzielenie zamówień

Organizacje pozarządowe »

Wolne stanowisko pracy

Opinie RIO/KONTROLE

Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Kostomłoty

Plany miejscowe

Dziennik Ustaw

Monitor Polski

Dziennik Urzędowy WD

Ewidencja działalności gospodarczej

Akty prawa miejscowego

Rejestr działalności regulowanej - odbiór odpadów

Działalność lobbingowa

Petycje

Opieka nad dziećmi do lat 3

Dostępność

Koordynator ds. dostępności

RADA SENIORÓW

Ochrona danych osobowych

Cyberbezpieczeństwo

Efektywność energetyczna Gminy

Standardy Ochrony Małoletnich

Rejestr Instytucji Kultury

walidacja css walidacja html
Strona główna » PROTOKOŁY Z SESJI RADY GMINY - ROK 2007 » Protokół XVI z 21.12.2007 r.

PROTOKOŁY Z SESJI RADY GMINY - ROK 2007: Protokół XVI z 21.12.2007 r.

PROTOKÓŁ NR XVI/07

z sesji Rady Gminy Kostomłoty

w dniu 21 grudnia 2007 r.

 

Ad. 1.

Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Otwieram posiedzenie sesji Rady Gminy Kostomłoty nr XVI w 2007 r. Na sesji obecnych jest 12 radnych,  wszystkie podejmowane uchwały będą prawomocne.

 

Ad. 2.

Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Odczytam program sesji.

Proponowany porządek obrad:

  1.   Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.

  2.   Przyjęcie programu sesji.

  3.   Przyjęcie protokołu z ostatniej sesji.

  4.   Informacja o działalności Wójta w okresie między sesjami.

  5.   Sprawozdanie z wykonania uchwał Rady Gminy.

  6.   Informacja o realizacji wniosków zgłoszonych przez radnych.

  7.   Informacje i komunikaty.

  8.   Wnioski i zapytania.

  9.   15 minut dla wyborców”.

  10. Podjęcie uchwały w sprawie uchylenia uchwały Nr VII/30/07 Rady Gminy Kostomłoty z dnia 30.03.2007 r. w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej na przebudowę SUW Bogdanów.

  11. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Kostomłoty na rok 2007.

  12. Podjęcie uchwały w sprawie budżetu gminy Kostomłoty na rok 2008.

  13. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu budynku mieszkalnego na czas nieokreślony bez przeprowadzenia przetargu.

  14.Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia „Regulaminu dodatków do wynagradzania nauczycieli w placówkach oświatowych podległych gminie Kostomłoty na rok 2008”.

   15. Sprawy bieżące.

  16. Zakończenie obrad XVI sesji Rady Gminy.

 

   Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik -Chciałabym uzupełnić program dzisiejszej sesji o punkt

   15.Podjęcie uchwały w sprawie wynagrodzenia dla Wójta Gminy Kostomłoty.

   Po punkcie 11 wprowadzam odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie budżetu na rok

   2008, a także odczytanie opinii w sprawie prawidłowości dołączonej prognozy kształtowania  się długu

   publicznego gminy Kostomłoty. Te dwie opinie będą odczytane przed uchwaleniem budżetu na rok 2008.

   Czy są jeszcze propozycje do zmiany porządku obrad? Nie widzę. Kto jest za przyjęciem zmienionego  

   porządku obrad sesji? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał?

   Zmieniony program sesji przyjęto jednogłośnie.

 

Ad. 3.

Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Do chwili obecnej nie wniesiono uwag do protokołu z  poprzedniej sesji, uznaję że protokół został przyjęty.

 

Ad. 4.

Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Proszę Pana Wójta o zabranie głosu i przedstawienie informacji z działalności Wójta w okresie między sesjami. (Załącznik nr 1)

 

Wójt Gminy Wacław Jaskuła – Pani Przewodnicząca, szanowni Radni, zaproszeni goście przedstawiam sprawozdanie z działalności od 20 listopada do 12 grudnia 2007 r.

 

  1. Inicjatywy uchwałodawcze w sprawie:

-         uchylenia uchwały Nr VII/30/07 Rady Gminy Kostomłoty z dnia 30.03.2007 r. w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej na przebudowę SUW Bogdanów,

-         zmiany budżetu gminy Kostomłoty na rok 2007,

-         budżetu gminy Kostomłoty na rok 2008,

-         wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu budynku mieszkalnego na czas nieokreślony bez przeprowadzenia przetargu,

-          przyjęcia „Regulaminu dodatków do wynagradzania nauczycieli w placówkach oświatowych podległych gminie Kostomłoty na rok 2008”.

2. Udział w konferencji „Profesjonalna obsługa interesantów” - Jelenia Góra.

3. Udział we Wrocławskich Targach Gospodarczych. Spotkaliśmy się z pięcioma wybranymi przez nas partnerami, od małych, które świadczą usługi reklamowe po wielkich. Takich jak firma Taka Nake, która wprowadziła LG w Kobierzycach . Te wszystkie rozmowy będą skutkować kontynuowaniem współpracy, która miała początek na Targach. Reprezentant firmy Taka Nake umówił się na spotkanie, które będzie miało miejsce w styczniu i jest zainteresowany obszarami działalności gospodarczej.

4. Zorganizowanie prezentacji elektronicznego systemu obiegu dokumentów i systemu obsługi interesantów z firmą MIS.

5. Dalsze poszukiwanie inwestorów. Rozesłanie nowych ofert. Rozmowy w UG.

6. Pomoc w zakładaniu Stowarzyszeń.

7. Udział w szkoleniu – zarządzanie kryzysowe 5-7.12. Józefów k.Otwocka. W szkoleniu uczestniczył zastępca.

8. Przeprowadzenie zebrania tematycznego

-         Wilków Śr. - jakość wody. W tym miejscu chcę dodać, że we wszystkich gminach naszego powiatu w tym roku wystąpiły bakterie coli, na dzień dzisiejszy uporaliśmy się z tym problemem. W dniu dzisiejszym przyszła informacja z sanepidu, że woda w naszej gminie jest wolna od bakterii coli.

-         Kostomłoty – zgoda na zabudowę

9. Podpisanie umowy na środki z PFRON na projekt „Uczeń na wsi”. Będą korzystać  z tych  środków rodziny dzieci niepełnosprawnych.                                   

10. Udział w posiedzeniu Powiatowego Zarządu OSP w Środzie Śląskiej. Zostały nakreślone zadania na rok przyszły, w naszej gminie odbędą się zebrania sprawozdawcze. Naszą gminę czeka organizacja strażackich zawodów powiatowych.

11. Udział w seminarium we Wrocławiu pt: „Studia regionalne”.

12. Zakończenie przyjmowania wniosków do Studium oraz do modernizacji oświetlenia ulicznego. Tu muszę podkreślić, że etap przyjmowania  wniosków do planu modernizacji oświetlenia został zakończony.

13. Zakończenie prac montażu okien w świetlicach wiejskich. Montaż został zakończony ale nie dokonaliśmy odbioru zadania, z uwagi na to, że wciąż trwają poprawki. Zaprosiliśmy na rozmowę szefa firmy, która  te okna montowała. Zaproponowano nam 11 szt. okien w zamian za złe wykonanie prac.

14. Rozmowy z DAWG (Dolnośląska Agencja Współpracy Gospodarczej) i ARAW (Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej) na temat wprowadzania inwestorów.     

15. Przeprowadzenie szkolenia w zakresie pozyskiwania środków unijnych dla radnych, sołtysów i zainteresowanych. Szkolenie było skierowane do radnych i sołtysów uczestniczyło w nim 14 osób, w tym 6 osób z urzędu. Moje zdanie jest takie, że zainteresowanie jest wciąż za małe jeśli chodzi o pozyskiwanie środków unijnych. Sołtysi poinformowali, że zaproszenia na szkolenie dotarły do nich po terminie. Z uwagi na to, że zaproszenia nie dotarły na czas Wójt obiecał powtórzyć szkolenie w miesiącu styczniu.

17. Wydanie zarządzeń w sprawie:

-         powołania komisji konkursowej do przeprowadzenia konkursu na Dyrektora SP w Mieczkowie, - konkurs został rozstrzygnięty dyrektorem została Pani Małgorzata Martka.

-         sprzedaży nieruchomości,

-         zmiany budżetu gminy Kostomłoty na rok 2007,

-         wymagań, jakie powinni spełniać przedsiębiorcy ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości trwałych,

-         powołania zespołu zadaniowego ds aplikowania o środki zewnętrzne w ramach projektów miękkich,

-         powołania zespołu zadaniowego ds aplikowania o środki zewnętrzne w ramach projektów twardych,

-         przeprowadzenia inwentaryzacji w Urzędzie Gminy Kostomłoty,

-         nabycia udziału w nieruchomościach.

18. Wydanie decyzji administracyjnych w sprawie:

-         wycinka drzew – 4

-         o warunkach zabudowy – 3

-         podziału nieruchomości – 2

-         nadania numeru porządkowego nieruchomości - 2

-         działalności gospodarczej – 11

 

Ponadto:

-         wydano dowodów osobistych – 148

-         przyjęto 57 wniosków o wydanie dowodu osobistego, Proszę Państwa w ciąż 5% naszych mieszkańców nie złożyło wniosków, obawiam się, że przyjdą w ostatni dzień.

-         przyjęto 6 interesantów

 

 

Pisma wydane w Referacie Finansowym (wydział podatków)

w okresie od 20.11.2007r. do 13.12.2007r.

 

 

Liczba ogółem

 

1.

Decyzje dotyczące podatku

31 w tym:

a.

ustalające wysokość łącznego zobowiązania podatkowego (nakazy)

15

b.

zmieniające wysokość łącznego zobowiązania podatkowego (przypisy/odpisy)

16

2.

Decyzje w sprawie ulg podatkowych

a.

odroczenia

Liczba ogółem = 5, z tego::

Odmowne = 0

Pozytywne = 5

b.

rozłożenie na raty

Liczba ogółem = 0, z tego:

Odmowne = 0

Pozytywne = 0

c.

umorzenia

Liczba ogółem = 4, z tego:

Odmowne = 0

Pozytywne = 4, w tym:

4 decyzja dotycząca umorzenia należności głównej

na łączną kwotę = 764,00 zł, z tego:

             *    3 osoby fizyczne     =     420,00 zł

             *    1 osoba prawna      =     344,00 zł

 

0 decyzji dotyczących umorzenia odsetek

na łączną kwotę = 0,00 zł

 

Zaświadczenia wydane w tym okresie:  55 szt.

 

Chciałbym jeszcze w tym miejscu jeżeli Pani Przewodnicząca pozwoli przedstawić realizację tego co Pani mecenas powiedziała na sesji, przypomnę tym którzy nie byli obecni, że odbyło się posiedzenie zespołu w składzie   mecenas Zofia Gębala, przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik, Skarbnik Gminy Wanda Sierszeń, Kierownik ZGK Mariusz Krzyżak,   Zastępca Wójta Edward Bzdyra  i nakreśliło tryb pracy odnośnie postępowania względem podwyższonych opłat za składowanie odpadów. Szczegółowo omówiła to Pani Mecenas, a ja powiem na jakim etapie znajduje się ta sprawa. Kierownik ZGK ustalił z komornikiem spłatę należności w wysokości 1000 zł miesięcznie. Natomiast Pani Mecenas bierze udział w przygotowaniach materiałów dla Sądu. Pani Mecenas twierdzi, że w styczniu powinny biec prace sądowe nad naszą sprawą i najpóźniej w lutym spodziewa się rozstrzygnięcia. Gdyby ktokolwiek z Państwa miał jakieś wątpliwości, czy nie akceptował tych działań to bardzo proszę o wyrażenie swojej opinii. To jest sprawa prowadzona jawnie i nie chciałbym uwag już po fakcie, bo tak naprawdę sam nie wiem jakie będzie zakończenie. Rozumiem , że przez aklamacje czyli przez brak zdania przeciwnego Państwo akceptujecie te działania, które przedstawiam, jeśli jest inaczej to proszę otwarcie mówić. To tyle w tej sprawie chciałem przekazać. Dziękuję.

           

Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Dziękuję Panie Wójcie. Chciałabym w tym miejscu przedstawić  nowego sołtysa wsi Ramułtowice Pana Marka Pęk. Gratulujemy Panu . Przechodzimy do punktu następnego – sprawozdanie z wykonania uchwał podjętych na ostatniej sesji.

 

Ad. 5.

Wójt odczytał sprawozdanie z wykonania uchwał podjętych na ostatniej sesji, które stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

 

Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Dziękuję, czy są pytania do Pana Wójta. Nie widzę. Przechodzimy do punktu następnego.

 

Ad. 6.

Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Na ostatnie sesji nie zgłoszono wniosków, natomiast na wnioski, które zostały złożone na komisjach dostaliście odpowiedzi na piśmie. Czy te odpowiedzi są satysfakcjonujące, tu zapytuje przewodniczących komisji.?

Odpowiedzi w imieniu wszystkich komisji udzieliła Pani Zofia Heller-Sypek i stwierdziła, że odpowiedzi na wnioski z komisji są satysfakcjonujące.

 

Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – W tym miejscu, korzystając z tego że mamy dyr. GOSSZ-u proszę o wyjaśnienie zwiększonego budżetu na wynagrodzenia w oświacie. Domniemywam, że   planowanie budżetu na wynagrodzenia w oświacie na rok 2008 jest takie jak w innych jednostkach i wynosi 3%, natomiast docelowo podwyżka dla nauczycieli 9,3% ale będzie musiała być zwiększona subwencja oświatowa. Czy mam rację?

Dyrektor GOOSz Maria Jadach potwierdziła.

 

Ad. 7.

Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – W tym miejscu chciałaby poinformować o terminie następnej sesji. W związku z tym, że sesja odbędzie się w dniu 28 grudnia i nie będziemy wysyłać zaproszeń zapraszam wszystkich radnych i sołtysów na godz. 12.00 w dniu 28 grudnia na ostatnią sesję w tym roku.

 

Mieczysław Dynaka – Z doświadczenia wiem, że materiały przychodzą późno i to, że zrobimy wcześniej sesje może grozić tym, że trzeba będzie się znowu zebrać.

 

Wójt Gminy Wacław Jaskuła – Planujemy zrobić sesje 28, jako że jest to sesja zwyczajna, myślę że gdyby doszło do nadzwyczajnej sytuacji to będziemy musieli się spotkać w poniedziałek.

 

Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Ustalmy, jeżeli chodzi o sesję ostatnią dlaczego organizuje się ją w ostatnim dniu roku – jeżeli by przyszły jakiekolwiek zmiany do budżetu to wtedy trzeba zwołać sesję i budżet korygować. Natomiast w ostatniej chwili poczta mogą przyjść zmiany jeżeli chodzi o dotacje celowe, ale leży to w kompetencjach Wójta i wprowadza się zarządzeniem. Gdyby jednak zaistniała sytuacja, że trzeba zwołać sesję 31 grudnia to zbierzemy się na telefon i zrobimy sesję nadzwyczajną.

Udzielam głosu Panu Wójtowi.

Wójt Gminy Wacław Jaskuła – Proszę Państwa, szczególnie kieruję te słowa do sołtysów, może się tak zdarzyć, że zgłosi się do Państwa osoba, która inwentaryzuje azbest w gminie. Jesteśmy zobowiązani jako posiadacze dachów, które pokryte są azbestem do roku 2032 pozbyć się tego tematu. Proszę Państwa jedna płyta azbestu kosztuje 15 zł a utylizacja tej płyty 36 zł. Najtańsza oferta jaką znalazłem na utylizację azbestu to 36 zł za 1 m². Żeby uzmysłowić Państwu co nas czeka muzę Państwu powiedzieć, że szacunkowa ilość azbestu w naszej gminie to ok. 10 ha. Ja sobie zdaję sprawę i stawiam to przed radą, że gdybyśmy to zrzucili na barki posiadaczy azbestu, to ten azbest będziemy mieli prawdopodobnie wszędzie. Stąd też gmina wyjdzie z programem pomocy, na przyszły rok widziałbym, że miejscowość która zgłosi swój akces i warunki  pozbycia się azbestu w całości będzie potraktowana jako wygrywająca konkurs. Chcę dodać, że gmina może partycypować w kosztach utylizacji azbestu, natomiast założenie nowego pokrycia w ogóle nie wchodzi w partycypację. Chcę jeszcze dodać, że inwentaryzacja ma być przeprowadzona w miesiącach styczeń, luty. Proszę o przekazanie tej informacji w swoich miejscowościach.

 

Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Panie Wójcie w pierwszej kolejności należy zabrać się za budynki ANR, tam większość budynków pokrytych jest azbestem. I co jest ważne jeżeli chodzi o budynki agencyjne, jeżeli znajdziemy nabywcę to na pewno nie zgodzi się wziąć z azbestem, gdyż koszt utylizacji azbestu przekroczy wartość majątku. Dlatego należy zwrócić się do Agencji o zabezpieczenie  środków w budżecie na utylizację azbestu.

 

Wójt Gminy Wacław Jaskuła – Proszę Państwa jeszcze chciałbym przekazać dwa słowa o debacie sejmowej – w Sejmie debatowano o pieniądzach, które mają być przeznaczone na inwestycje poza rozdziałem Pana Marszałka czyli w Sejmie. Mam wiadomość trochę niesprzyjającą dla nas – posłowie do projektu budżetu nie wpisali drogi z Wrocławia do Świdnicy, zdecydowanie zabrakło również głosów, które umożliwiłyby zdobycie pieniędzy na modernizację drogi krajowej Kostomłoty – Strzegom. Zmodernizowano odcinek Jelenia Góra – Strzegom, natomiast nie ma środków przyszłym roku na realizację odcinka Strzegom – Kostomłoty, mieszkańcy Osieka bardzo liczyli na to zadanie bo miał być wykonany przy okazji chodnik do cmentarza. Nie mamy też co liczyć na modernizacje trasy kolejowej Wrocław – Jelenia Góra. Przyznano jedynie środki na obwodnicę miasta Wrocławia. Myślę, że Pan Marszałek znajdzie środki w swym budżecie i spróbuje zrealizować te zadania.

  

   Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Czy jeszcze ktoś chce zabrać głos.

 

Eugeniusz Lipowczyk – Pani Przewodnicząca, radni, szanowni Państwo chciałbym podać kilka informacji dotyczących likwidacji GOM-u. Sporządzono bilans otwarcia, który nie stwarza złudzeń, że należy złożyć wniosek o upadłość. Prawo,  obliguje do takiego wniosku, ponieważ zobowiązania są większe niż aktywa. Można powiedzieć, że majątek jest wręcz ujemny. Majątku trwałego w postaci nieruchomości nie ma, są tylko aktywa obrotowe w kwocie ok. 100 tys, na które się składa należność umowy sprzedaży Państwowego Ośrodka Maszynowego. Natomiast po stronie zobowiązań ciążą zobowiązania głównie cywilno-prawne czyli  zobowiązania na rzecz ZUS-u, Urzędu Skarbowego i Gminy – wszystkie te zobowiązania zastały objęte tytułami egzekucyjnymi i w połączeniu z odsetkami i koszta,i egzekucyjnymi tych zobowiązań jest na 580.000 zł. Zachodzą przesłanki do złożenia wniosku o upadłość. Jeżeli chodzi o regulację tych zobowiązań na rzecz wymienionych wcześniej podmiotów to zostały one w części pokryte i to jest już ostateczność, ponieważ nie ma już majątku. Przeprowadziłem rozmowy w ZUS-ie i Urzędzie Skarbowym ponieważ wystąpiły rozbieżności pomiędzy zapisami w księgach rachunkowych a  tytułami wykonawczymi. Dług po  ogłoszeniu upadłości będzie musiał zostać umorzony, ale ma to znaczenie dla prawidłowości sporządzenia końcowego sprawozdania, które będzie dokumentem do wykreślenia firmy z rejestru.

Zostały tez zabezpieczone akta GOM-u, zostały ułożone i zdeponowane w Ośrodku Zdrowia, po zakończeniu likwidacji zostaną zinwentaryzowane i przekazane do archiwum.

Chciałbym jeszcze powiedzieć kilka słów o Ośrodku Zdrowia trwa kontraktowanie usług na rok 2008, zostały złożone przez nas oferty na wszystkie świadczenia. Chciałbym jeszcze poinformować, że w miesiącu październiku została przeprowadzona kontrola Wydziału Zdrowia Publicznego D.U.W., kontroli została poddana działalność medyczna Ośrodka Zdrowia. Kontrola nie wnosi zastrzeżeń, nie stwierdzono nieprawidłowości w sprawowaniu opieki medycznej.

 

Wójt Gminy Wacław Jaskuła – Proszę Państwa, Pan Lipowczyk został zobowiązany do składania comiesięcznej informacji z postępu procesu likwidacji. Natomiast uzgodniliśmy, że ja uzupełnię dane odnośnie GOM-u o rzecz następującą 17.12.2007 r. prokurator wznowił zawieszone postępowanie w sprawie  poprzedniego likwidatora p. Fojny, zawiesił po to aby uzyskać opinię biegłych, tego samego 17.12. dnia umorzył z uwagi na brak dowodów. Sugeruje, że nie było odpowiedniego nadzoru zgromadzenia wspólników i likwidator nie wypełniał do końca swoich obowiązków. Uważa, że sprawę ewentualnych roszczeń , o które występowaliśmy należy dochodzić na drodze cywilnej. Uzgodniliśmy z Panem Likwidatorem, że w styczniu złożymy do Sądu ze sprawy cywilnej o zagarnięcie dóbr przez byłego likwidatora.

 

Mieczysław Dynaka – Mam pytanie do Pana Likwidatora – w przypadku kiedy Sąd przychyli się do likwidacji czy zostanie powołany syndyk i koszty utrzymania syndyka będą kosztami gminy i druga uwaga tyle słyszymy o nieprawidłowościach w służbie zdrowia i jeżeli są wyniki organu obiektywnego to uważam, że taką informację należy przedstawić na forum Rady.

 

Eugeniusz Lipowczyk – Jeśli chodzi o procedurę likwidacji to w przypadku gdzie nie ma majątku Sąd prawdopodobnie umorzy postępowanie upadłościowe i sprawa wraca z powrotem do likwidatora, który przeprowadza ją do końca czyli do sporządzenia sprawozdania likwidacyjnego i wykreślenia podmiotu z rejestru.

 

Wójt Gminy Wacław Jaskuła – Pani Przewodnicząca, szanowni Radni nawet gdyby było inaczej to my nie mamy wyjścia  i musimy ta sprawę zamknąć, ona nie może się tyle lat ciągnąć.

ć głos? Nie widzę. Przechodzimy do następnego punktu „wnioski i zapytania”.

 

Ad. 8.

Ryszard Janiec – Czy sołtysowi należy się inkaso za pobrane odsetki?

 

Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Oczekujemy na powyższy wniosek opinii prawnej na piśmie.

 

Marian Fita – Już tyle razy zgłaszana była sprawa Jurgiela i porządku na terenie należącym do gminy, sprawa ciągnie się długo a nie ma efektu.

 

Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Panie Wójcie myślę, że radny Fita też powinien otrzymać odpowiedź na piśmie.

 

Wójt Gminy Wacław Jaskuła – Wiem, że tą sprawę również należy zamknąć są ustalenia na piśmie podpisane przez pana Jurgiela, i prześlę radnemu te ustalenia.

 

 

Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Na terenie Piotrowic mamy zakład, który produkuje karmę dla ryb, były przeprowadzane kontrole z powiatu, z tego co wiem produkcja jest prowadzona bez pozwolenia . Proszę o interwencję z uwagi na smród, który jest nie do wytrzymania. Do końca września miały być założone filtry, których nie założono do dnia dzisiejszego. Zakład prowadzi działalność również w sobotę i w niedzielę, działalność ta jest bardzo uciążliwa dlatego proszę o interwencję.

 

Karol Stafiński – Mam pytanie odnośnie jakości wody i w jaki sposób mieszkańcy będą powiadamiani o złej jakości wody i o tym, że już jest zdatna do picia.

 

Wójt Gminy Wacław Jaskuła – Proszę Państwa Sanepid przeprowadza  rutynowe kontrole okresowe, a jeżeli stwierdzi się zanieczyszczenia bakteriologiczne to w tedy te badania są częstsze. Oczywistym jest, że po pobraniu próbki potrzeba 4 dni, żebyśmy otrzymali wstępne dane i po tym czasie możemy powiadomić mieszkańców. Prawdą jest również to co mówił dyrektor Sanepidu, że woda po przegotowaniu nawet z bakteriami coli jest zdatna do spożycia tzn. nie szkodzi zdrowiu. Proszę Państwa żyjemy w czasach kiedy zagrożeń jest dużo dlatego proponuję pić wodę tylko przegotowaną, bo trudno przewidzieć kiedy woda będzie skażona. Na dzień dzisiejszy mogę tylko powiedzieć, że w tych stacjach, gdzie wystąpiły bakterie coli woda będzie badana częściej przez Sanepid.

 

Iwona Ryszka – Chciałabym poinformować, że sołtysi w dniu dzisiejszym otrzymali pismo, że woda jest zdatna do picia. Również chciałabym złożyć podziękowanie Panu Wójtowi za to, że ruszyły prace przy kuźni w Sobkowicach.

 

Edward Szynal – Chciałbym podziękować w imieniu swoim i wysiadających pasażerów tym osobom, które przyczyniły się do zrobienia zatoczki autobusowej w Piersnie.

 

Ad. 9.

Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik - „15 minut dla wyborców” proszę Pana Sołtysa z Piotrowic o zabranie głosu. Jeszcze jedna uwaga, jeżeli macie Państwo jakieś problemy w swoich miejscowościach, z którymi nie możecie sobie poradzić, to proszę pytać Pana Wójta.

 

Artur Włodarek – Mam pytanie czy można oczyścić rów bez projektu chodzi o ciek Młyńsko, na pewnym odcinku jest on zarośnięty w związku z czym zatrzymuje wodę, która rozlewa się po polach. Spółki Wodne wykonały część prac ale jeszcze został odcinek ok. 200 m. Czy my możemy zrobić to własnymi siłami i bez wykonywania projektu.

 

Marian Fita – Panie Wójcie mam pytanie w sprawie tej zuchwałej kradzieży posągu z cmentarza, proszę powiedzieć jakie podjęto działania z urzędu. Ponieważ będąc u Pana Wichy pytałem, a oni o niczym nie wiedzieli, myślę, że wszystkie punkty skupu z terenu naszego powiaty powinny być powiadomione.

 

Wójt Gminy Wacław Jaskuła – Muszę powiedzieć, że Policja już w niedzielę rozpoczęła dochodzenie. Niemniej jednak z tej rozmowy, jaką przeprowadziłem z Policją nie wynikało, że my jako Urząd Gminy mamy powiadamiać punkty skupu. Może jednak poinformuję pozostałych o co chodzi, na cmentarzu w Kostomłotach jest pomnik pamięci ofiar faszyzmu i była tam figura miedziana, którą skradziono, skradziono również tablicę pamiątkową. Szacujemy wykonanie takiego odlewu na rząd wielkości kilku tysięcy, dlatego rozważamy wykonanie tego ewentualnie w kamieniu.

Wypowiedź Wójta uzupełnił Zastępca Wójta Pan Edward Bzdyra – Mam informację z Policji, że sprawdzili kilka punktów skupu złomu w terenie, ale bez efektu.

 

Mieczysław Dynaka – Chciałbym dodać, że cokolwiek chcielibyśmy zrobić to wszystko musi być wykonane za zgodą autora profesora Dąbrowskiego z Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Już wcześniej za jego zgodą zmienialiśmy tablicę z napisami.

 

Wójt Gminy Wacław Jaskuła – Na pewno po zakończeniu dochodzenia i otrzymaniu protokołów z Policji wystąpimy o sfinansowanie odtworzenia tego pomnika.

 

Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Czy jeszcze ktoś chciałby zabrać głos w tym punkcie. Nie widzę. Zanim przejdziemy do punktu następnego ogłaszam 5 minut przerwy.

 

Po przerwie.

 

Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Wznawiam obrady sesji po przerwie.

 

Ad. 10.

Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Podjęcie uchwały w sprawie uchylenia uchwały Nr VII/30/07 Rady Gminy Kostomłoty z dnia 30.03.2007 r. w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej na przebudowę SUW Bogdanów. Proszę o odczytanie uchwały.

Każdy z Państwa otrzymał projekt uchwały, uchwała zawiera uzasadnienie. Czy są pytania? Nie widzę. Przechodzimy do głosowania.

Kto jest za przyjęciem uchwały? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał?

Uchwała została podjęta jednogłośnie (12 głosów za).

Przechodzimy do punktu następnego.

 

Ad. 11.

Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Podjęcie uchwały w sprawie zmian budżetu gminy Kostomłoty na rok 2007, proszę Panią Skarbnik o odczytanie uchwały oraz o wyjaśnienie, ponieważ ta uchwała nie była przedmiotem pracy komisji.

 

Skarbnik Gminy Wanda Sierszeń – W § 1 pkt 1 zwiększa się plan dochodów  budżetu gminy  o kwotę 159.880 zł, jest to  więcej o 8.000 zł niż w projekcie uchwały. To zwiększenie spowodowane jest między innymi zwiększeniem wydatków o 8.000 zł.

Zmniejsza się plan dochodów budżetu gminy o kwotę 139.951 zł.

Plan dochodów budżetu gminy ogółem po zmianach wynosi 13.204.449,84 zł., w tym plan dochodów na zadania zlecone po zmianach wynosi 2.272.730,04 zł.

W § 2 zwiększa się plan wydatków budżetu gminy o kwotę, tak jak po stronie dochodów zwiększamy o 8.000 zł, czyli o kwotę 132.985 zł. Zmniejsza się plan wydatków budżetu gminy Kostomłoty o kwotę 401.056 zł.

Plan wydatków budżetu ogółem po zmianach 14.263.041,84 zł.

w tym plan wydatków na zadania zlecone po zmianach wynosi 2.272.730,04.

§ 3 związany jest z tym, że uchyliliśmy uchwałę w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej na przebudowę SUW Bogdanów, zmniejszamy w związku z tym deficyt budżetowy, który po zmianach wynosi 1.058.592 zł.

§ 4 ustala wykaz wydatków które nie wygasają z upływem roku kalendarzowego 2007 w kwocie 3.194,10 zł.

Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Dziękuję Pani Skarbnik. Czy są pytania do przedstawionego projektu uchwały? Nie widzę. Przystępujemy do głosowania.

Kto jest za przyjęciem uchwały w sprawie zmian budżetu gminy Kostomłoty na rok 2007? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał?

 

Uchwała została podjęta jednogłośnie (12 głosów za).

.

Ad. 12.

Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik -Zanim przystąpimy do podjęcia uchwały w sprawie budżetu gminy Kostomłoty na rok 2008 proszę Panią Skarbnik o odczytanie  uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Kostomłoty projekcie budżetu na 2008 r. oraz uchwały w sprawie opinii o prawidłowości dołączonej prognozy kształtowania się długu publicznego Gminy Kostomłoty. Proponuje nie odczytywać uzasadnienia tych uchwał, gdyż są one umieszczone na stronie BIP-u i każdy może się z nimi zapoznać.

Pani Skarbnik przedstawiła opinie obie opinie są pozytywne.

 

Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Przystępujemy do głosowania, z uwagi na to, że projekt uchwały był analizowany  na każdej komisji nie będziemy jej  omawiać. Czy chce ktoś zabrać głos w sprawie powyższej uchwały? Nie widzę.

 Mam propozycję, żeby nie odczytywać całej uchwały tylko ogólnie Pani Skarbnik omówi dochody i wydatki

 

Skarbnik Gminy Wanda Sierszeń omówiła projekt uchwały budżetu gminy Kostomłoty na rok 2008.

Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Proszę Państwa, jak Państwo wiecie projekt budżetu gminy był opracowany na podstawie informacji o dotacjach i subwencjach projektu budżetu państwa. Budżet państwa został już zatwierdzony czyli w styczniu otrzymamy ostateczne subwencje i prawdopodobnie w tym momencie budżet będzie korygowany. Niemniej jest obowiązek podjęcia uchwały budżetowej na rok 2008 w roku bieżącym. Czy są jeszcze pytania jeżeli chodzi o budżet na rok 2008? Nie widzę. Przystępujemy do głosowania.

Kto jest za podjęciem uchwały w sprawie budżetu gminy Kostomłoty na rok 2008? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał?

 

Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Uchwała w sprawie budżetu gminy Kostomłoty na rok 2008 została podjęta jednogłośnie (11 głosów za) jeden radny był nieobecny przy podejmowaniu tej uchwały. Dziękuję bardzo. Chciałabym w tym momencie podziękować Pani Skarbnik. Przechodzimy do punktu następnego podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu budynku mieszkalnego na czas nieokreślony bez przeprowadzenia przetargu.

 

Ad. 13.

Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Proszę o zabranie głosu Pana Wójta.

 

Wójt Gminy Wacław Jaskuła – Pani Przewodnicząca, szanowni Radni, zacznę od przeprosin ale rozstrzygnięcie nadzoru było już po opinii i zatwierdzeniu przez radcę prawnego. Może powiem co zostało zakwestionowane przez organ nadzoru, otóż organ nadzoru stwierdził nieważność § 3 uchwały, który mówi skierowaniu uchwały do publikacji w Dzienniku Urzędowym  Woj.Doln. Skontaktowałem się z radcą prawnym, który twierdzi, że uchwała Nr XIV/64/07 z dnia 30 października ma moc i chcę złożyć wniosek o wycofanie z porządku obrad punktu o podjęciu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu budynku mieszkalnego na czas nieokreślony bez przeprowadzania przetargu.

 

Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Poddaje pod głosowanie wniosek Wójta. Kto jest za wykreśleniem z porządku obrad sesji punktu 13 podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu budynku mieszkalnego na czas nieokreślony bez przeprowadzenia przetargu. Kto jest za wykreśleniem? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał? 12 głosów za.

Punkt został skreślony .

Przystępujemy do następnego punktu.

 

Ad. 14.

Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia „Regulaminu dodatków do wynagradzania nauczycieli w placówkach oświatowych  podległych gminie Kostomłoty na rok 2008”. Proszę Panią Dyrektor GOSZ-u o odpowiedź na dwa pytania- jakie będą skutki finansowe i  co zmieniamy w regulaminie.

 

Dyrektor GOOSz Maria Jadach – Na początku chciałabym powiedzieć, że projekt tej uchwały został zakwestionowany przez przez Związek Nauczycielstwa Polskiego i sporządzono protokół rozbieżności. Prezes Związku stoi na stanowisku, że w § 5 ust. 1 należy zwiększyć dodatek motywacyjny dla nauczycieli z 2,5% do 3%, oraz że każdy nauczyciel od 1 stycznia 2008 r. powinien dostać dodatek motywacyjny w wysokości 1%. Natomiast na zebraniu dyrektorów szkół z Panem Wójtem nie zostało to zaakceptowane. Poza tym nie zmienia się w tym roku ani stawka, tabela jest taka sama jak w roku ubiegłym. Regulamin też nie ulega zmianie, poza punktem który mówi, że nauczyciel prowadzący zajęcia w klasach z uczniami upośledzonymi w stopniu lekkim przysługuje dodatek w wysokości 10%.

 

Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Z tego co słyszymy Regulamin praktycznie nie zmienia się. Udzielam jeszcze głosu Panu Wójtowi.

 

Wójt Gminy Wacław Jaskuła – Pani Przewodnicząca, szanowni Radni niektóre zapisy naszego Regulaminu są procentowe i z chwila kiedy wzrasta wynagrodzenie dla nauczyciela, tym samym kwotowo wzrasta dodatek motywacyjny. Trudno było wyrazić zgodę na propozycje Związku Nauczycielstwa Polskiego, żeby dodatek motywacyjny był obligatoryjnie dla każdego, stąd też został spisany protokół rozbieżności i dołączony do uchwały.

Wójt odczytał protokół rozbieżności.

 

Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Czy są pytania do uchwały? Nie widzę. Przystępujemy do głosowania. Kto jest za? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał?

Uchwała została podjęta jednogłośnie (12 głosów za).

Przechodzimy do punktu następnego.

 

Ad. 15.

Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Podjęcie uchwały w sprawie wynagrodzenia Wójta. Proszę Państwa wprowadziłam tą uchwałę na dzisiejsze obrady, ponieważ zobowiązałam się, że przeprowadzimy regulacje płac Wójta w miesiącu grudniu i dlatego wykorzystałam dzisiejszą sesję, żeby ja wprowadzić. Na ten temat komisje niejednokrotnie dyskutowały, czy są pytania do tej uchwały. Nie widzę. Chciałaby jeszcze nadmienić, że regulacja wynagrodzenia Pana Wójta wynosi ok. 12%. Proszę o odczytanie uchwały.

Wiceprzewodniczący Rady Gminy Waldemar Sudoł odczytał projekt uchwały w sprawie wynagrodzenia Wójta Gminy Kostomłoty.

 

Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Czy są pytania? Nie widzę. Przystępujemy do głosowania. Kto jest za ? - 10 głosów.

Kto jest przeciw? - 1 głos.

Kto się wstrzymał? - 1 głos.

Uchwała została podjęta.

 

Ad. 16.

Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Mam wielką prośbę od przyszłej sesji proszę wyciszyć telefony komórkowe, bo przeszkadzają one w prowadzeniu sesji.

 

Wójt Gminy Wacław Jaskuła – Chciałbym podziękować za głosowanie nad uchwałą w sprawie wynagrodzenia.

 

Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Jeszcze raz przypominam o terminie ostatniej sesji i zapraszam wszystkich Radnych i Sołtysów w dniu 28 grudnia o godz. 12.00. Czy jeszcze ktoś chciałby zabrać głos w sprawach różnych? Nie widzę. Korzystając z okazji chciałaby złożyć wszystkim życzenia świąteczne spokojnych, radosnych świąt i żebyśmy wrócili wypoczęci do pracy.

Do życzeń Przewodniczącej dołączył się Wójt Wacław Jaskuła.

 

Ad. 17.

Przewodnicząca Rady Gminy Janina Gawlik – Ogłaszam zakończenie obrad XVI sesji Rady Gminy Kostomłoty.

 

 

Na tym protokół zakończono i podpisano.

Protokołowała Irena Piotrowska