Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
BIP - Gmina Kostomłoty
Bip - Strona główna

Urząd Gminy

Konsultacje społeczne

Organy

Prawo lokalne

Podatki i opłaty »

Uchwały Rady »

Zarządzenia Wójta »

Budżet »

Sprawozdania finansowe

Zamówienia publiczne »

Archiwum przetargi »

Plan postępowań o udzielenie zamówień

Organizacje pozarządowe »

Wolne stanowisko pracy

Opinie RIO/KONTROLE

Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Kostomłoty

Plany miejscowe

Dziennik Ustaw

Monitor Polski

Dziennik Urzędowy WD

Ewidencja działalności gospodarczej

Akty prawa miejscowego

Rejestr działalności regulowanej - odbiór odpadów

Działalność lobbingowa

Petycje

Opieka nad dziećmi do lat 3

Dostępność

Koordynator ds. dostępności

RADA SENIORÓW

Ochrona danych osobowych

Cyberbezpieczeństwo

Efektywność energetyczna Gminy

Standardy Ochrony Małoletnich

Rejestr Instytucji Kultury

walidacja css walidacja html
Strona główna » Uchwały Rady Gminy 2008 rok » UCHWAŁA NR XXIII/104/08

Uchwały Rady Gminy 2008 rok: UCHWAŁA NR XXIII/104/08

UCHWAŁA NR XXIII/104/08
Rady Gminy Kostomłoty
z dnia 24 czerwca 2008r

w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy oraz rodzajów i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu


Na podstawie art. 53 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity:  Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami),
Rada Gminy Kostomłoty uchwala co następuje;

§ 1

Ilekroć w uchwale  jest mowa o :
1/    wójcie  - należy przez to rozumieć Wójta Gminy Kostomłoty
2/    radzie gminy  - należy  przez to rozumieć Radę Gminy  Kostomłoty
3/    komisjach – należy przez to rozumieć  komisje Rady Gminy Kostomłoty
4/    gminie  - należy przez to  rozumieć Gminę Kostomłoty


§ 2

1. W celu opracowania budżetu gminy wójt w terminie do 15 września roku
    poprzedzającego rok budżetowy wydaje zarządzenie w sprawie opracowania i zakresu
    szczegółowości materiałów planistycznych na kolejny rok budżetowy.
2. Wójt zobowiązuje  pracowników Urzędu Gminy do opracowania wycinkowych
    materiałów planistycznych w celu opracowania budżetu gminy o których mowa w ust. 1.
    Wycinkowe materiały planistyczne przekazuje się Skarbnikowi Gminy nie później niż do
    dnia 15 października
3. Rady sołeckie, społeczne komitety budowy, stowarzyszenia mogą składać wnioski
    o dofinansowanie zadań z budżetu gminy w sekretariacie Urzędu Gminy w terminie do
    dnia 30 września.  Kwoty dofinansowania poszczególnych zadań określą pracownicy
    Urzędu Gminy i ujmują w swoich materiałach planistycznych.
    Wnioski złożone w terminie późniejszym mogą nie być uwzględnione w projekcie
    budżetu.
4. Kierownicy jednostek organizacyjnych gminy opracowują i przedkładają Skarbnikowi
    Gminy w terminie nie później niż do 15 października plan rzeczowy zadań oraz projekty
    planów finansowych obejmujące dochody, przychody, wydatki i rozchody w układzie
    klasyfikacji budżetowej.

§ 3

Materiały do projektu budżetu gminy, o których mowa w § 2 opracowywane są na podstawie:
- stawek podatków, opłat, taryf i cen obowiązujących w roku poprzedzający rok budżetowy
   z uwzględnieniem zmian wchodzących w życie z dniem 1 stycznia roku budżetowego
- informacji o kwotach dotacji z budżetu państwa, wysokości subwencji i udziałów
   w podatkach
- prognozy średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych
- prognozy średniorocznego wskaźnika wzrostu wynagrodzeń w państwowej sferze
   budżetowej
- przewidywanego planu zatrudnienia na koniec roku poprzedzającego rok budżetowy
  i w roku budżetowym ( z uwzględnieniem ewentualnych zmian).

§ 4

Na podstawie otrzymanych materiałów planistycznych i wniosków, jak również skalkulowanych dochodów własnych, przychodów, informacji o dochodach z udziałów w podatkach, dotacji celowych i subwencji z budżetu państwa, Skarbnik Gminy opracowuje zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów do projektu budżetu gminy.

§ 5

1. Wójt na podstawie materiałów opracowanych przez Skarbnika Gminy
    przygotowuje projekt budżetu gminy w formie projektu uchwały w sprawie budżetu
    gminy, uwzględniając zasady ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych
    (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 z późniejszymi zmianami)
2. Wójt najpóźniej do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy przedkłada
    radzie projekt uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami oraz prognozę długu
    i informację o stanie mienia komunalnego.
    Celem zaopiniowania wójt przesyła  projekt Regionalnej Izbie Obrachunkowej.
3.  Projekt uchwały budżetowej wójt podaje do publicznej wiadomości poprzez
    wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy oraz poprzez zamieszczenie
    w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Kostomłoty.


§ 6

1. Wójt w terminie 7 dni od przekazania projektu uchwały budżetowej Radzie Gminy
    przekazuje podległym jednostkom informacje niezbędne do opracowania projektów ich
    planów finansowych.
2. Jednostki podległe opracowują i przekazują projekty swoich planów finansowych
     w terminie 30 dni od dnia otrzymania danych o kwotach ujętych w projekcie uchwały
     budżetowej jednak nie później niż do dnia 22 grudnia.

§ 7

1. Przewodniczący Rady Gminy przesyła przedłożony przez wójta projekt uchwały
    budżetowej wraz z objaśnieniami i materiałami informacyjnymi do zaopiniowania
    komisjom stałym Rady Gminy nie później, niż 2 dni po jego otrzymaniu oraz wyznacza
    termin sesji budżetowej
2. Komisje  w terminie 7 dni od otrzymania projektu uchwały budżetowej odbywają
    posiedzenia i przekazują na piśmie swoje opinie i wnioski Przewodniczącemu Rady
    Gminy.
3. Komisje proponujące wprowadzenie do projektu uchwały budżetowej nowego wydatku
    lub zwiększenia wydatku przewidzianego w projekcie, są zobowiązane do wskazania
    źródeł jego finansowania wraz z uzasadnieniem proponowanych zmian.

§ 8

1. Przewodniczący Rady Gminy przedkłada wójtowi opinie komisji co najmniej na 14 dni
    przed planowanym terminem sesji budżetowej.
2. Wójt  po zapoznaniu się z opiniami komisji  i ewentualnym uwzględnieniu ich wniosków
    przedkłada radzie gminy ostateczny projekt uchwały budżetowej.
3. Wnioski nieuwzględnione w ostatecznym  projekcie uchwały budżetowej wymagają
    uzasadnienia przez wójta .

§ 9

Porządek obrad sesji budżetowej winien zawierać co najmniej następujące punkty:
1. odczytanie projektu uchwały budżetowej
2. odczytanie opinii stałych Komisji Rady Gminy
3. odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o przedłożonym projekcie
4. stanowisko Wójta Gminy w sprawie opinii i wniosków
5. dyskusję nad wniesionymi poprawkami i ich przegłosowanie
6. głosowanie nad projektem uchwały budżetowej.

§ 10

Projekt uchwały budżetowej powinien być sporządzony zgodnie z art. 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych ( Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104
z późniejszymi zmianami )
§ 11

Do projektu uchwały budżetowej wójt dołącza:
1. informację o stanie mienia komunalnego
2. objaśnienia dotyczące planowanych dochodów i wydatków
3. prognozę łącznej kwoty długu na koniec roku budżetowego i lata następne, wynikającej
    z planowanych i zaciągniętych zobowiązań.

§12

Informacja o stanie mienia komunalnego powinna być sporządzona zgodnie z art. 180 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych ( Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 z późniejszymi zmianami ).
§ 13

Objaśnienia do projektu uchwały budżetowej obejmują:
1. omówienie poszczególnych źródeł dochodów bieżących i majątkowych według działów
    ze wskazaniem sposobu i podstaw kalkulacji oraz porównanie ich do planowanego
    wykonania w roku poprzedzającym rok budżetowy
2. uzasadnienie poszczególnych rodzajów wydatków bieżących i majątkowych według
     działów i rozdziałów oraz porównanie ich do planowanego wykonania w roku
     poprzedzającym rok budżetowy
3. omówienie finansowania zadań zleconych, wg działów i rozdziałów oraz porównanie ich
    do planowanego wykonania w roku poprzedzającym rok budżetowy
4. informacje o finansowaniu inwestycji zawierające:
    a/ nazwę zadania inwestycyjnego
    b/ okres realizacji inwestycji,
    c/ planowaną wartość kosztorysową,
    d/ stan zaawansowania robót
    e/ planowane środki w roku budżetowym
    f/ źródła finansowania w podziale na środki własne i inne,
    g/ inne dane uzupełniające
5. omówienie planowanych przychodów i wydatków funduszy celowych
6. omówienie planowanych rachunków dochodów własnych i wydatków nimi
    finansowanych jednostek organizacyjnych gminy
7. omówienie przychodów związanych z pokryciem niedoboru budżetowego oraz
    rozchodów planowanych i zaciągniętych zobowiązań związanych ze spłatami kredytów
    i pożyczek
8. inne informacje wynikające z projektu uchwały budżetowej.

§ 14

Z dniem wejścia w życie niniejszej uchwały traci moc Uchwała Nr XI/76/99 Rady Gminy Kostomłoty z dnia  31 sierpnia 1999r. w sprawie procedury opracowania i uchwalania budżetu gminy Kostomłoty.

§ 15

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kostomłoty

§ 16

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu poprzez rozplakatowanie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy w Kostomłotach.

 

Przewodnicząca Rady Gminy
Janina Gawlik